شناسه خبر:85051
1403/5/2 12:24:41

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال به تحصیل دارند.

حجت‌الله موسوی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال به تحصیل دارند، براساس این آیین‌نامه باید تا پایان برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید در شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته، آموزش و پرورش باید سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی دردوره دوم متوسطه استان را به حداقل ۵۰ درصد برساند که تحقق این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در راستای اشتغال به تحصیل50 درصدی کل دانش‌آموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند ایجاد ۷۰۰ کلاس در بخش هنرستان‌های استان هستیم، عنوان کرد: آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های استان زمینه را برای تربیت نیروهای توانمند و دارای تخصص که بتوانند بعد از تحصیل جذب بازار کار شوند فراهم می‌سازد.
به گفته موسوی، در راستای تحقق اهداف در این حوزه نیاز به منابع مالی داریم که بخشی از این منابع توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود، اما کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه هنرستان‌های استان در تابستان جاری در رشته‌های مختلف در حال آموزش و تولید هستند، گفت: ایجاد بسترهای لازم برای فروش این تولیدات از دغدغه‌های اصلی ما بوده که انتظار داریم شهرداری‌ها بستر یا مکانی را برای عرضه و فروش این تولیدات در اختیار ما قرار دهند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با تاکید براینکه آشنا شدن دانش‌آموزان با بازار کار از مهمترین اهداف ما در اجرای این طرح است، عنوان کرد: آموزش‌ها فنی و حرفه‌ای و مهارتی براساس نیاز و ظرفیت‌های استان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب برای هدایت دانش‌آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از اصلی‌ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: تربیت و آموزش نیروی جوان و مستعد که باید موتور محرکه اقتصاد و صنعت کشور باشند و در آینده در فعالیت‌های صنعتی و بازار کار مشغول شوند از دیگر اهداف توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است
به گفته وی، آموزش فنی و حرفه‌ای با کیفیت و اثربخش از مولفه‌های مهم در تربیت نیروی کار ماهر است و تطابق هرچه بیشتر آموزش‌ها با نیازهای بازار کار شاخص مهم موفقیت در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

شناسه خبر 85051