شناسه خبر:87047
1403/7/12 17:08:00

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها در تکمیل پروژه‌های اربعین تسریع کنند، گفت: هزینه کرد بودجه اربعین در سایر پروژه‌ها ممنوع است.


" سعید هژبری" روز پنجشنبه در جلسه پیگیری و نظارت بر عملکرد پروژه‌های اربعینی شهرستان چرداول اظهار کرد: اجرای پروژه پایش تصویری، احداث حمام در جنب سرویس بهداشتی میدان دادگستری، محوطه سازی، سایبان و تعمیر و تجهیز آبدارخانه و سرویس بهداشتی مصلای شهر سرابله بایستی طبق زمانبندی نهایی اعلام شده انجام شود.
وی به عدم تحقق بخشی از پروژه‌های اربعینی در شهر سرابله اشاره کرد و افزود: بودجه اربعین در سایر پروژه‌ها به هیچ وجه مجاز نبوده و موجب پیگیری خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان چرداول در مسیر اصلی و کانون تردد و ورود زوار اربعین و عتبات عالیات به استان ایلام قرار دارد، طرح‌ها و پروژه‌های اربعین این شهرستان بایستی برای سال آینده به بهره برداری برسد.
این جلسه با حضور فرماندار شهرستان چرداول، مدیر کل دفتر فنی، رئیس اداره اطلاعات چرداول و شهرداران سرابله و شباب تشکیل و عملکرد شهرداری‌ها در نحوه هزینه کرد اعتبارات اربعین و پیشرفت پروژه‌های مرتبط بررسی شد.
در ادامه این جلسه عملکرد شهرداری شباب و تاخیر در اجرای پروژه محوطه سازی امامزاده جعفر (ع) بررسی و مقرر شد که با مساعدت و همکاری اداره کل اوقاف و هیئت امناء امامزاده، نسبت به اجرای طرح محوطه سازی ایجاد سایبان و روشنایی لازم اقدام انجام شود.
39 درخواست متقاضیان در کمیسیون ماده 5 بررسی شد
جلسه کمیسیون ماده 5 شهرهای دره‌شهر، آسمان آباد، آبدانان، دلگشا، موسیان و سراب باغ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام برگزار و 39 درخواست بررسی شد.
این درخواست‌ها در مورد رفع مغایرت بین طرح‌های مصوب، تفکیک، تراکم و سطح اشغال بودند که پس از بررسی تصمیم‌گیری لازم انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این جلسه تأکید کرد: با توجه به کثرت مغایرت‌ها و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم، اداره کل راه و شهرسازی در تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها، بایستی دقت و نظارت بیشتری اعمال نماید طوری که طرح‌های مصوب شهری مبنای خوبی برای اجرا باشند.
در این جلسه طرح مولدسازی نهضت ملی مسکن مربوط به شهر آبدانان توسط مشاور ارائه و مقرر شد مطالعات و راهکار پیشنهادی برای تامین دسترسی مناسب به سایت مسکونی انجام شود.

شناسه خبر 87047