شناسه خبر:87041
1403/7/12 17:07:00

شهردار اراک گفت: تمام ظرفیت‌های شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی این شهر بکار گرفته می‌شود.


علیرضا محمودی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی اراک، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی با هر ظرفیتی پای کار باشند تا بتوانیم به نحو مطلوبی شاهد معرفی تمامی امکانات و ظرفیت‌های این شهر در سطح کشور باشیم.
وی با بیان اینکه 28 مهرماه سالروز به صدارت رسیدن میرزاتقی خان امیرکبیر، آغاز هفته فرهنگی اراک می‌باشد، اظهار کرد: شهرداری به عنوان دبیرخانه برگزاری هفته فرهنگی اراک، پیگیر برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های این هفته است و در این راستا از تمامی ادارات و دستگاه‌ها انتظار دارد که در برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های این هفته و معرفی آن در کشور، اهتمام و تلاش ویژه‌ای داشته باشند.
شهردار اراک با بیان اینکه مجموعه شهرداری در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، برنامه‌های متنوع و متعددی را برای هفته فرهنگی اراک تدارک دیده است، افزود: همکاری و همراهی دستگاه‌ها با هر ظرفیتی در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک، می‌تواند در معرفی هرچه بیشتر اراک و هویت این شهر در سطح کشور، موثر باشد.
محمودی با بیان اینکه هر روز هفته فرهنگی اراک با بک عنوان نامگذاری شده است، بیان کرد: روز اول این هفته با عنوان اراک، شهر شهیدان و امیران نامگذاری شده، روز دوم با عنوان اراک، مهد فرهنگ و هنر، روز سوم با عنوان اراک، پایگاه اولین گام‌های انقلاب، روز چهارم با عنوان اراک، شهر عالمان، فرهیختگان و فرزانگان، روز پنجم با عنوان اراک، خاستگاه صنعت، روز ششم با عنوان اراک، شاهکار معماری نوین و روز هفتم نیز به عنوان اراک، خاستگاه قهرمانان و پهلوانان نامگذاری شده است.
در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله شورای اسلامی شهر اراک، ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، به ارائه برنامه‌های خود در هفته فرهنگی اراک پرداختند.

شناسه خبر 87041