شناسه خبر:12435
1398/7/8 09:05:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خواستار تهیه و تدوین شناسنامه مناطق تفریحی، توریستی و گردشگری آبی استان شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، منصور ستوده در جلسه گردشگری که با حضور علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان برگزار شد، گفت: بر اساس دستور رئیس‎جمهوری، چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تأسیس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا رسید که بر اساس آن اجازه داده شده‌است گردشگران با رعایت کامل قوانین و مقررات زیست‎محیطی در تأسیسات و منابع آبی کشورمان به گردشگری بپردازند.

وی اظهار کرد: با ابلاغ این آیین‎نامه باید تا پایان سال جاری گام‌های مهم و بلندی در این بخش برداشته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه گردشگری در همه منابع آبی از سدها گرفته تا تالاب‌ها، آب‌بندها و آبخوان‌ها با این تفاهم‌نامه ممکن شده‎است و با رعایت کامل ضوابط و مقررات زیست‎محیطی انجام خواهد شد، تصریح کرد: البته باید این آیین‌نامه به‎صورت یک طرح مدون تهیه و در کارگروه اشتغال مطرح شود.

ستوده افزود: جهت ساخت‌‍وساز در این تأسیسات به‌هیچ‌عنوان زمینی فروخته نخواهد شد و فقط به‌عنوان بهره‌برداری، زمین با نظارت کامل این وزارتخانه و وزارت نیرو به متقاضیان اجاره داده می‌شود و آن‌ها مجاز به استفاده از سازه‌های سبک منطبق با شرایط زیست‎محیطی در کنار منابع آبی هستند تا آسیبی متوجه این منابع نشود.

وی از ضرورت تهیه نقشه جی‎آی‎اس با عنوان گردشگری آبی خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه‎ای در راستای ظرفیت گردشگری آبی همراه با بانک اطلاعاتی این مناطق باید تهیه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه می‎بایست فهرستی از طرح‌های نمونه گردشگری تهیه و در کارگروه اشتغال مصوب شود، گفت: در این راستا می‎بایست نسبت به حمایت از بخش خصوصی و دعوت از سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‎گذاری در این حوزه، اقدام کرد.

شناسه خبر 12435