شناسه خبر:19562
1399/1/23 20:56:24

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز گذشته اجرا شد، گفت: فعالیت و بازگشایی صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سیدسعید شاهرخی در نشست اعضای کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار آغاز فعالیت برخی از کسب‌وکارها، اقدام‌های هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی از بیست‌وسوم فروردین‌ماه آغاز شد که باید دراین‌باره اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا شمار زیادی از صنوف کم‌خطر کار خود را آغاز می‌کنند که البته بازگشایی و فعالیت دوباره اصناف به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی‌توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

استاندار همدان بیان کرد: سایتی از سوی وزارت بهداشت تعریف شده که صنوف مشمول مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید به این سایت مراجعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی موجود در این سایت را به‌منظور حفظ سلامتی خود و مراجعه‌کنندگان لحاظ کنند.

شاهرخی ادامه داد: هدف از آغاز فعالیت صنوف کم‌خطر این است که در کنار به‌کار بستن پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کشور هم بچرخد و فعالیت‌های ضروری و روزمره ادامه یابد.

وی با قدردانی از تلاش مؤثر عوامل انتظامی همدان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: محدودیت تردد برای خودروهای غیر بومی و مسافران به استان تا پایان ماه جاری با شدت و قوت اجرایی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل و فعالیت دستگاه‌های اداری نیز با دوسوم ظرفیت ادامه می‌یابد، گفت: یک‌سوم مابقی ظرفیت، به کارمندان دارای مشکل و بیماری خاص اختصاص یابد.

شاهرخی افزود: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمع است و صنوف باید برابر با پروتکل‌های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی از رسانه‌ها نیز خواست در زمینه رعایت مسائل بهداشتی در محیط خانه و کار، میزان فاصله افراد از یکدیگر، نحوه پوشش و حفاظت افراد درباره ویروس کرونا پیشگام شده و این مسائل را به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار همدان اظهار کرد: شاید عده‌ای آغاز فعالیت صنوف را زمینه‌ای برای شیوع کرونا دانسته و از این موضوع ابراز نگرانی کنند، اما این طیف بدانند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی پیش نمی‌آید.

شاهرخی همکاری اصناف را در تعطیلی مغازه‌ها شایسته تقدیر دانست و اضافه کرد: همچنان تأکید ستاد مقابله با کرونای همدان بر ماندن مردم در خانه است، مگر اینکه افراد برای تأمین مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند.

وی ادامه داد: بنا نیست با آغاز فعالیت صنوف شاهد تجمع و شلوغی معابر و بازارها باشیم، بلکه رعایت فاصله اجتماعی همچنان مد نظر بوده و هیچ شخصی بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی از خانه خارج نشود و فروشنده‌ای بدون توجه به پروتکل‌ها مغازه را باز نکند.

شناسه خبر 19562