شناسه خبر:35322
1399/10/24 10:52:45

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج طبقه نخست بیمارستان تا دوسال آتی به بهره برداری می‌رسد

نماینده‌ مردم خرم‌آباد وچگنی در مجلس‌شورای اسلامی از حل مشکل بدهی 27 میلیارد تومانی پروژه مهرگان خبر داد و گفت: خوشبختانه با حل مشکل بدهی بانکی پروژه مهرگان از تملک ملت درآمد.

وضعیت طولانی شدن پروژه‌های بیمارستانی لرستان که تاکنون بارها از سوی مسئولان مورد انتقاد قرار گرفته، به گونه‌ای است که حتی برخی از این پروژه‌ها دارای بیش از 17 سال عمر هستند و البته برخی از این پروژه‌ها تا مدتی فعال شده‌اند اما با دلایل نا معلوم طی چند سال اخیر متوقف شده و همچنان نیمه‌کاره باقی مانده‌اند. دراین بین بیمارستان مهرگان خرم‌آباد که توسط بخش خصوصی درحال احداث بوده یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره است که در سال‌های اخیر به حال خود رها شده و هیچ‌گامی در جهت تکمیل آن برداشته نمی‌شود.

این درحالی است که عملیات اجرایی این بیمارستان از اواخر سال 82 آغاز شده اما با گذشت چندسال شاهد تعطیلی آن بودیم.

حال با گذشت چیزی حدود 17 سال خبر می‌رسد مهم‌ترین مشکلات سد راه این پروژه رفع شده و احتمالا بزودی شاهد از سر گیری عملیات احداث و تکمیل این بیمارستان خصوصی خواهیم بود؛ براین اساس با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا با مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی ترتیب دهیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به درخواست سرمایه‌گذاران این پروژه پیش از آغاز به کار رسمی مجلس شورای اسلامی بازدید از این پروژه داشتیم، گفت: در پی این بازدید جلسه‌ای با مدیر شعب بانک ملت (آقای نمازی) برگزار شد.

مهرداد ویس‌کرمی با اشاره به اینکه خوشبختانه مساعدت لازم از سوی بانک متبوع انجام پذیرفت اظهار کرد: به گونه‌ای که بعد از بررسی بدهی و جرائم سرمایه‌گذاران این پروژه به این بانک در در شعبه مرکزی آن در تهران جرائم بدهی‌‌ها بخشیده شد.

وی با تأکید براینکه در نهایت با اقاله و بخشودگی6 درصدی جرایم بیمارستان خصوصی مهرگان خرم‌آباد از سوی بانک ملت موافقت شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه بدهی‌های بانکی این پروژه از سال 83 و 84 باقی‌مانده و با احتساب جرائم و دیرکردها به چیزی حدود 27 میلیارد تومان رسیده بود.

ویس‌کرمی با تأکید بر مساعدت قوی بانک ملت با این پروژه اذعان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در نهایت مبلغ به بدهی‌ها به هفت میلیارد تومان تقلیل یافت.

وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد تومان به همراه بدهی سه میلیارد دیگر سرمایه‌گذاران به‌بانک پرداخت شد، گفت: به تعبیری بهتر درحال حاضر سرمایه‌گذاران این پروژه دیگر بدهکار نیستند.

وی با بیان اینکه این مشکل پس از 15 سال معطلی رفع شده است، افزود: با این اقدام، مشکلی بر سر راه سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه وجود ندارد و منتظر آزاد شدن سند هستند، زیرا این پروژه توسط بانک به دلیل بدهکاری تملک شده بود.

وی با تأکید براینکه حتی با دریافت مجدد تسهیلات برای ادامه کار عمرانی این پروژه نیز موافقت شده است اذعان کرد: دغدغه ما حل مشکل مردم است.

وی با تأکید بر زمان بر بودن آزادسازی سند عنوان کرد: به محض آزادسازی سند با دریافت تسهیلات جدید کار را در طبقه ششم مجموعه دنبال خواهند کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به گفته سرمایه گذاری طی دوسال آتی پنج طبقه نخست این مجموعه از 11 طبقه می‌توانند افتتاح کنند، گفت: خوشبختانه مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که کار در طبقات فوقانی مزاحمتی برای پنج طبق زیرین ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که از مجموعه داشتم نکات مثبت بسیاری برای این مجموعه میتوان برشمرد و گفت: اسکلت‌بندی، جانمایی، دسترسی، طراحی نقشه به دلیل دسترسی‌های متعدد در مواقع مورد‌نیاز برای موضوع پدافند غیرعامل از جمله مزیت‌های این بیمارستان است.

ویس‌کرمی با تأکید براینکه امید است به زودی شاهد از سرگیری تکمیل ساخت این بیمارستان به عنوان زمینه‌ساز صدها اشتغال کادر درمانی باشیم، ابراز کرد: از آنجایی‌که مشکل پیش روی 15 ساله سرمایه‌گذاران پس از گذشت چند سال لاینحل بودن با وساطت ما و همکاری بانک حل شده، یقینا این عزیران برای ادامه کار پای کار خواهند بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در حال مانعی پیش روی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ادامه کار وجود ندارد و به ما نیز به عنوان نمایندگان مردم یک قول اخلاقی داده‌اند که با قوت ساخت دیگر طبقات را پس از اخذ تسهیلات جدید در دستورکار قرار دهند، گفت: بازهم تاکید می‌کنم در بازدیدی از محل داشتیم عمده‌ کارهای عمرانی پنج طبقه نخست حتی در حد کاشی‌کاری برخی از بخش‌ها به اتمام رسیده، لذا شاید از نمای بیرونی میزان پیشرفت کار از دید مردم اندک به نظر برسد اما آنچه ما مشاهده کردیم به لحاظ فعالیت عمرانی در طبقات عنوان شده پیشرفت کار بالایی هستیم.

مع‌الوصف با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد با پای کارآمدن نمایندگان مردم در مجلس می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد به‌طوری‌که یک مشکل 17 ساله در یکی از پروژه‌های مهم حوزه سلامت به قول نماینده شهرستان خرم‌آباد با وساطت قابل‌حل است؛ بنابراین انتظار می‌رود این مهم در دیگر پروژه‌های عمرانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

شناسه خبر 35322