شناسه خبر:39540
1400/2/1 09:25:08

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی ستاد کرونا استان همدان گفت: اجرای طرح دورکاری کارکنان دولت از سوی مدیران به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا الزامی است و مدیران همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت این مصوبات هستند.

مهرداد نادری‌فر روز سه‌شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس طرح جامع مدیریت هوشمند و طبق رنگ‌بندی باید در مناطق دارای شرایط قرمز کرونایی حداکثر یک‌سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اساسی در محل کار حضور یابند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: همچنین حضور حداکثر 50 درصد کارکنان سایر دستگاه‌ها از جمله نهادهای خدمات‌رسان در طرح جامع مدیریت هوشمند پیش‌بینی شده است و مابقی کارکنان باید به‌صورت غیرحضوری و دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش نیز از قاعده دورکاری مستثنا نیست و نباید با توجه به آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان شاهد حضور شمار زیادی از معاونت‌ها، کادر اداری و خدماتی در مدارس باشیم.

نادری‌فر گفت: برخی از فرمانداران از بسته بودن صنوف در خیابان‌های اصلی اما باز بودن مشاغل گروه دو، سه و چهار در حاشیه شهرها و خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها خبر دادند که باید اصناف در این زمینه با تشدید بازرسی‌ها از فعالیت صنوف به غیر از آن‌هایی که در گروه یک هستند، جلوگیری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: 30 هزار واحد صنفی در شهرستان همدان فعال است که بررای بازرسی از این واحدها علاوه‌بر تیم‌های اصناف، تیم‌های سازمان صمت در سه نوبت فعال شدند.

سیدحسین خوانساری اضافه کرد: این سازمان در پاسخ به دغدغه‌های علوم پزشکی مبنی بر کمبود اکسیژن برای بیماران، اقدام به رایزنی با شرکت‌ها کرده و بخشی از کپسول اکسیژن مورد نیاز این مجموعه را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه 200 واحد صنفی متخلف پلمب شد، افزود: صنوف فعال در بازار و مراکز اصلی شهر همکاری خوبی با ستاد کرونا در تعطیلی واحد خود داشتند، اما شاهد باز بودن برخی از آن‌ها که در حاشیه شهر و کوچه‌ها قرار دارند، هستیم.

همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

شناسه خبر 39540