شناسه خبر:40481
1400/2/21 09:34:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به میزان هدررفت حدود 40 درصدی آب شرب روستایی در استان کرمانشاه، گفت: به‌دلیل کاهش منابع آبی 300 روستای این استان طی فصل تابستان امسال نیازمند آب‌رسانی سیار می‌شوند.

نشست مدیریت تنش آبی شهرستان کرمانشاه با حضور کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و با دعوت از رنجبر، فرماندار کرمانشاه و بخشداران این شهرستان، مدیر و رؤسای ادارات تابعه مدیریت آبفا شهرستان کرمانشاه در سالن جلسات شرکت آبفا استان کرمانشاه برگزار شد.

علی‌رضا کاکاوند اظهار کرد: فرسودگی شبکه و هدررفت آب در روستاها بیش از 40 درصد است که در این حوزه نیازمند اصلاح شبکه نصب کنتور و جلوگیری از مصارف غیر مجاز هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: ازجمله اعتبارات، مربوط به حوزه آب روستایی است که حدود 530 میلیارد تومان ابلاغ شده که در این راستا پروژه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در تابستان پیش رو بیشترین تنش را در شهرستان‌های کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد باشیم؛ بنابراین باید بحث مصرف آب را مدیریت کنیم.

این مقام مسئول افزود: پروژه‌هایی که دچار مشکلات اجتماعی و معارضین محلی است، باید سریع‌تر تعیین تکلیف شوند و همچنین از آبیاری باغات، فضای سبز و آب شرب جلوگیری کنیم که بخشی از این موضوع مهم به حوزه شهرداری‌ها برمی‌گردد که باید جلساتی را با آن‌ها داشته باشیم.

یکی دیگر از مشکلات اساسی در بخش روستاها کمبود تانکر برای آب‌رسانی سیار است، کاکاوند از اختصاص 15 میلیارد تومان برای خرید پنج دستگاه تانکر آب‌رسان سیار خبر داد و گفت: در فروردین‌ماه سال گذشته تعداد 54 روستا را با تانکر آب‌رسانی می‌کردیم، امسال به‌دلیل کاهش منابع آبی به 128 روستا رسیده که پیش‌بینی می‌شود در تابستان به حدود 300 روستا هم برسد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه این جلسه از اجرا و تکمیل پروژه‌های تابعه شهرستان کرمانشاه در بخش‌های ماهیدشت، سرفیروزآباد، بیلوار، کوزران و بخش مرکزی کرمانشاه خبر داد.

رنجبر تصریح کرد: مشکلات را در دو بخش احصا کردیم، پروژه‌های نیمه‌تمام که از قبل شروع شده‌اند که با اختصاص اعتبارات امسال با اولویت تکمیل می‌شوند و دسته دیگر روستاهایی هستند که اصلاً به‌طور کلی پروژه برای آن‌ها اجرا نشده که انشاالله از اعتبارات خوبی که امسال اختصاص داده شده، برای آن‌ها کار انجام می‌شود.

شناسه خبر 40481