شناسه خبر:41179
1400/3/5 09:55:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در استان آزادراه نداریم، گفت: طول شبکه بزرگراهی کردستان 320 کیلومتر است.

محمدراشد مدرس‌گرجی طول شبکه‌ راه‌های کردستان را هشت هزار و 80 کیلومتر عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و 900 کیلومتر از این میزان راه‌های بین‌شهری و مابقی روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: 320کیلومتر بزرگراه، 308 کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و 300کیلومتر راه فرعی در استان کردستان وجود دارد که نگهداری و حفظ این راه‌ها رسالت‌ اصلی این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه استان کردستان آزادراه ندارد، خاطرنشان کرد: دو هزار و 900 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالته و دو هزار و 655 کیلومتر آن کاملا خاکی است.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: برخلاف آنچه گاهی مطرح می‌شود جاده‌های استان غیراستاندارد نیست، مشکل نوع استفاده از استاندارد جاده است.

وی افزود: ما در استان جاده‌هایی داریم که استاندارد راه فرعی دارند، ولی عملکرد و استفاده‌ای که از آن می‌شود ترانزیتی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری از ظرفیت‌های موجود است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: ارتقای سطح ایمنی در جاده‌ها به عوامل نگهداری، نصب علائم ترافیکی مهم بستگی دارد، همچنین شناسایی نقاط حادثه‌خیز و اصلاح آن از نکات مهم در این راستا است.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه در کل استان 28 نقطه حادثه‌خیز در استان داریم، گفت: بیشترین نقاط حادثه‌خیز استان در مسیر سنندج ـ مریوان شناسایی شده است.

وی افزود: در طول دو سال اخیر 14 نقطه حادثه‌خیز استان اصلاح و یا در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی به‌ویژه عامل انسانی بیشترین تأثیر را در کاهش تصادفات در جاده‌های استان دارد.

شناسه خبر 41179