شناسه خبر:42589
1400/4/7 09:33:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه با اشاره به مشکل کم‌آبی در بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه، گفت: 50 روستای بخش فیروزآباد به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

فضل‌الله رنجبر پیش از ظهر روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی آب‌رسانی به روستا تنوره فیروزآباد شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: بخش فیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه بوده که در فاصله 20 کیلومتری از مرکز استان واقع شده و یکی از مشکلات اساسی این بخش، کمبود منابع آب است.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه، افزود: به‌علت کمبود منابع آبی به 50 روستای بخش فیروزآباد به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش استانداری کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد علوی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سال 99 به ارزش 21 میلیارد و 500 میلیون تومان منعقد شده که یکی از این پروژه‌ها آب‌رسانی به روستا تنوره بخش فیروزآباد است.

رنجبر بیان کرد: شبکه آب‌رسانی و فاضلاب داخل روستا و حفاری چاه توسط شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه به ارزش 400 میلیون تومان انجام شده و بنیاد علوی اقدام به ساخت منبع 30 متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ آب به ارزش 400 میلیون تومان با همکاری بسیج سازندگی استان کرمانشاه در مدت 60 روز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی بخش فیروزآباد مشکل تأمین آب شرب بوده که در سال 1400 اعتبارات مناسبی برای حل مشکل آب درنظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام امین سلیمی در مراسم کلنگ‌زنی آب‌رسانی به روستا تنوره بخش فیروزآباد اظهار کرد: در سال 1400 اعتبار مطلوبی برای محرومیت‌زدایی از بخش فیروزآباد توسط بنیاد علوی درنظر گرفته شده که پروژه آب‌رسانی به روستا تنوره بخش فیروزآباد یکی از آن‌ها است.

وی افزود: بنیاد علوی با سرمایه‌گذاری 400 میلیون تومانی به کمک بسیج سازندگی اقدام به ساخت ایستگاه پمپاژ آب و مخزن 30 متر مکعبی در مدت 60 روز خواهد کرد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بخش فیروزآباد تصریح کرد: ایجاد زیرساخت و شبکه آب‌رسانی به داخل روستا توسط شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه به ارزش 400 میلیون تومان انجام گرفته است.

شناسه خبر 42589