شناسه خبر:46892
1400/7/20 10:22:18

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تصویب و آغاز اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان نیاز به آزمایشگاه‌های استاندارد را بیشتر کرده لذا سرمایه گذاری در این زمینه امری ضروری است.

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین اداره‌کل استاندارد استان که به مناسبت هفته استاندارد انجام شد، اظهار داشت: با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، مبادلات و ترددها در مرز سیرانبند بیشتر می‌شود و این مرز به سرعت توسعه پیدا می‌کند و می‌تواند ظرف یکسال آینده همتراز باشماق مریوان شود.

وی بر اقدام در راستای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد، بویژه در بانه و مریوان تاکید کرد و گفت: نبود آزمایشگاه تخصصی هر محصول در مرزخلاء برای استان است و قطعا هر چقدر امکانات مورد نیاز، در مرزهای ما بیشتر باشد، تجار و بازرگانان تمایل بیشتری برای تردد از مرزهای ما خواهند داشت لذا باید زمینه تحقق این امر را مهیا کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به حجم بالای وظایف استاندارد و کمبود نیروی این اداره در استان، یادآور شد:بهترین شیوه برای انجام صحیح وظایف استفاده از خدمات بخش خصوصی است که در حال حاضر هم همین شیوه مورد استفاده قرار گرفته است.

مرادنیا بر ضرورت تقویت آموزش و اطلاع رسانی به جامعه در زمینه استاندارد تاکید کرد وگفت: مردم با این دیدگاه که استاندارد بر محصولات و تولیدات نظارت دارد، با اطمینان خرید می‌کنند بنابراین لازم است این اعتماد تقویت شود.

وی یادآور شد: حدود 40 درصد از جامعه، در خصوص استاندارد اطلاعات کافی ندارند اما باید آگاهی بخشی به گونه ای باشد که مردم بدانند استاندارد حامی حقوق آنها و تولیدکنندگان است.

شناسه خبر 46892