شناسه خبر:50355
1400/10/7 09:09:59
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

سردار سلیمانی دنبال توسعه محور مقاومت و تبدیل آن به اندیشه جهانی بود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی همواره به دنبال نوآوری بود، گفت: توسعه محور مقاومت و تبدیل آن به اندیشه جهانی، از اهداف سردار بود.

سردار مهدی ظفری ظهر روز گذشته در نشست خبری با عنوان هم‌اندیشی در راستای اندیشه‌های شهید سلیمانی و تشریح برنامه‌های روز جهانی «مقاومت» اظهار کرد: اندیشه شهدا دنیای خاصی را برای ما ترسیم می‌کند که باید به آن‌ها توسل کرد و بهره‌های لازم را برد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به دنبال تشکیل حکومت جهانی بود و جز آن فکر نمی‌کرد، به اهمیت ترویج و جریان‌سازی اندیشه شهید سلیمانی پرداخت و افزود: اگر شبانه‌روز تلاش شود اما اندیشه شهید سلیمانی زمین بماند، گویی کاری صورت نگرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه هرکس در هر جایگاهی می‌تواند به ترویج اندیشه شهید سلیمانی کمک کند و در این راه جریان‌ساز باشد، گفت: تبلور عشق در تفکر شهید سلیمانی باعث شد عاشق‌پروری کند، چراکه جریان وجودی شهید سلیمانی عاشقی است.

وی با اشاره به اینکه توجه به این مسائل شیوه مدیریتی ما را متحول خواهد کرد و می‌طلبد مورد توجه باشد افزود: شهید سلیمانی همواره به دنبال نوآوری بود و توسعه محور مقاومت و تبدیل آن به اندیشه جهانی از اهداف ایشان بود.

ظفری توسعه حوزه امنیت ملی را از دیگر موضوعات مورد توجه سردار عنوان کرد و خطاب به جمع گفت: به‌عنوان پیروان مکتب سلیمانی، تقریباً در 50 عنوان مناسبت‌های مختلف سال، مطالبه‌گری از مسئولان در جریان‌سازی اندیشه سلیمانی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ستاد موضوعی هفته مقاومت با عنوان شهید سلیمانی برگزار شده و خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته است، ابراز کرد: در این هفته همایشی در راستای نقش زن در پیروی از مکتب سلیمانی برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته مقاومت در استان همدان نیز با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان ملی و الگوی جهانی بود، اظهار کرد: ایشان سرباز وطن برای مردم و دین خود بودند و در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کردند.

سرهنگ مهدی آزادی با اشاره به اینکه نقش مردمی شهید سلیمانی بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهید سلیمانی سال 97 در همدان یک سخنرانی داشتند که بازتاب اندیشه مکتب ایشان است و می‌طلبد بازنشر آن مورد توجه جدی رسانه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای برگزاری جلسات هفته مقاومت در استان گرفته شده است، افزود: دبیرخانه ستاد هفته مقاومت در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دایر است که برنامه‌های مختلف و درخوری به‌مناسبت این هفته به این دبیرخانه ارسال شده است.

مسئول دبیرخانه هفته مقاومت در استان همدان با بیان اینکه از مدت‌ها قبل دوست‌داران حاج‌قاسم به دنبال این بودند که چه نقشی در این روز و هفته مقاومت داشته باشند، گفت: برگزاری مسابقات، برنامه‌های فرهنگی و ادبی و همایش‌ها برای این مناسبت از سوی آن‌ها تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ده‌ها عنوان برنامه درحال برگزاری است، عنوان کرد: برگزاری تئاتر خیابانی در همدان، توزیع‌ بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری مسابقات هنری و ورزشی، برگزاری همایش سرو ماندگار، تهیه مستند حماسی حضور شهید و غیره در این هفته پیش‌بینی شده است.

آزادی با اشاره به برگزاری همایش بانوان فاطمی و مقاومت در روز هشتم دی‌ماه و عطرافشانی گلزار شهدا در روز پنجشنبه نهم دی‌ماه، ابراز کرد: جمعه دهم دی‌ماه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به محور هفته مقاومت اختصاص دارد، شانزدهم دی‌ماه همایش «من افتخار می‌کنم» توسط کانون فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مراسم ویژه در سراسر استان با مدیریت سپاه انصارالحسین (ع) همدان 13 دی‌ماه در حسینیه امام (ره) برگزار می‌شود، گفت: 16 دی‌ماه مراسمی با محوریت پایگاه شکاری نوژه همدان خواهیم داشت‌.

مسئول دبیرخانه هفته مقاومت در استان همدان با اشاره به اینکه هنوز مجموع برنامه‌ها به دبیرخانه ارسال نشده و تاکنون بیش از 150 عنوان برنامه دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: امروز عرصه فضای مجازی تبدیل به فضای واقعی زندگی مردم شده که امیدوارم در بازنشر اندیشه‌های سلیمانی در این فضا تلاش‌ زیادی صورت گیرد.

شناسه خبر 50355