شناسه خبر:54274
1401/1/27 09:52:28

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت شهری ملایر و در راستای حل مشکلات عدیده شهرنشینی و حاشیه آن، یک شهرک جدید به محدوده ملایر اضافه خواهد شد.

حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» روز پنجشنبه اظهار کرد: روز چهارشنبه در دیدار با معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی مقرر شد اقدامات لازم برای مکان‌یابی شهرک جدید در ملایر انجام شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و شهرداری ملایر برای ایجاد شهرک جدید مسکونی مکان‌یابی لازم را انجام دهند که می‌تواند در آینده شهر را به‌خوبی توسعه دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابلاغ طرح جامع شهر ملایر بیش از یک دهه می‌گذرد و افق طرح سال 1400 بوده است، از پیگیری طرح جامع و تفصیلی با سرعت بخشیدن در اصلاح و بازنگری طرح جامع شهری ملایر با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست خبر داد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه خواستار سرعت‌بخشی به روند تعیین مشاور طرح جامع شهر ملایر به‌منظور ارائه خدمات بهتر و شایسته به مردم حاشیه‌نشین شد.

وی ادامه داد: از آنجا که طرح‌های توسعه شهری رویکرد مسئله‌محور برای حل مسائل شهری دارند و بدون شک بافت‌های فرسوده، مشکلات عدیده شهرنشینی و حاشیه شهر و همچنین روستاهای هم‌جوار از مسائل اساسی و مهم هستند، ضرورت اجرای طرح جامع و تفصیلی شهر ملایر دوچندان است.

به گفته وی در این نشست (دیدار با معاون وزیر راه) همچنین برای الحاق برخی روستاهای هم‌جوار شهر ملایر و تعیین تکلیف اراضی درون بافت و اراضی خالی داخل حریم شهر ملایر تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد برای الحاق روستاهای واجد شرایط همچون ازناو مقدمات کار فراهم شود.

شناسه خبر 54274