شناسه خبر:64456
1401/10/11 10:01:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و 113 هزار و 632 تن کالا از مرزهای استان صادر شده است.

طه سمیعی، با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می‌شود، گفت: بیش از 545 میلیون و 453 هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.
وی بیان کرد: میزان صادرات انجام شده در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی 22 درصد کاهش پیدا کرد.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان یادآور شد: عمده محصولات صادراتی از مرزهای استان شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.
سمیعی به میزان واردات کالا ثبت سفارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان سال جاری از مرزهای استان اشاره کرد و گفت: 20 هزار و 558 تن کالا به ارزش 35 میلیون و 733 هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.
وی افزود: این میزان صادرات هم شامل کالاهایی است که از مرزهای استان اظهار و صادر شده و هم بخشی از آن مربوط به کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور است.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به‌شمار می‌آید.

شناسه خبر 64456