شناسه خبر:64599
1401/10/14 09:30:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از آمادگی این مجموعه برای مقابله با موج هشتم کووید 19 خبر داد و بر تزریق دوز یادآور تأکید کرد.

محمدمهدی مجذوبی با اشاره به آغاز موج جدید کرونا در کشور، اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد ثابت‌شده‌ای از گونه‌های جدید شناخته‌شده کرونا نظیر XBB و BQ1 در استان مشاهده نشده، اما دانشگاه علوم پزشکی از آمادگی کامل در مواجهه با موج هشتم برخوردار است.
وی با بیان اینکه در ستاد دانشگاهی کرونا شرایط مواجهه با اوج شیوع هشتم مطرح و بررسی شده است، گفت: شرایط تأمین دارو، امکانات بستری و درمان بیماران و پشتیبانی در این ستاد بررسی و تمهیدات مورد نظر منظور شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بیان کرد: در حوزه بهداشت، تسریع در کسب نمونه‌ها و اعلام پاسخ آزمایشات pcr، در دستور کار قرار گرفته و در حوزه درمان نیز پیش‌بینی افزایش ظرفیت‌های درمان و بستری و اورژانس بیمارستان‌ها مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به تأمین داروهای مورد نیاز در موج هشتم کرونا، عنوان کرد: هماهنگی جهت خرید و دپوی انواع آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم و سایر اقلام دارویی مورد نیاز صورت گرفته و تدابیر لازم برای ذخیره استراتژیک جهت گذر از موج احتمالی اندیشیده شده است.
مجذوبی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به سویه‌های جدید کووید 19، گفت: پیشگیری در سویه جدید نیز مثل سویه‌های قبلی حائز اهمیت و ارجح بر درمان است؛ بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از سلامت خود مراقبت کنند.
وی در پایان بر تزریق دوز یادآور واکسن کووید تأکید کرد و افزود: سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، بیش از سایر گروه‌ها در معرض خطر بوده و باید هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن اقدام کنند.

شناسه خبر 64599