شناسه خبر:68199
1402/2/5 08:42:13

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه کنترل قیمت مرغ باید روزانه باشد گفت:تولید باید ضرب آهنگ یکسان خود را داشته باشد چرا که ضرب آهنگ سینوسی به تولید آسیب می‌زند

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه بازار آرامش قابل قبولی را در شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تجربه کرد افزود: آنچه که در بازار مرغ باید مورد توجه قرار گیرد سیاست تنظیم و توزیع مناسب است.
وی با بیان اینکه همدان ظرفیت تولید 3میلیون قطعه مرغ را دارد گفت: در بحث جوجه‌ریزی دو میلیون و پانصد قطعه باید خط قرمز باشد چرا که کمتر از این بازار را دچار اخلال می‌کند.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تولید گوشت مرغ تاکید کرد: نوسان تولید قابل توجیه نیست و بزرگترین ماموریت جهادکشاورزی در تنظیم بازار است.
استاندار همدان با اشاره برخی مشکلات بازار مرغ ادامه داد: مرغ در حال حاضر 85 هزار تومان توزیع می‌شود و نباید اجازه دهیم دست دلالان باز باشد.
قاسمی‌فرزاد گفت: میزان کسری را باید با تزریق مرغ منجمد جبران کرد تا بازار دچار نوسان قیمتی نشود.
وی با بیان اینکه کنترل قیمت مرغ باید روزانه باشد گفت:تولید باید ضرب آهنگ یکسان خود را داشته باشد چرا که ضرب آهنگ سینوسی به تولید آسیب می‌زند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه جلسه گفت: 36 درصد کاهش جوجه‌ریزی در استان داریم و 65 تن شب گذشته کشتار داشته‌ایم.
رضا بهرام‌لو افزود؛ کمترین میزان تولید گوشت گرم را تا اواخر اردیبهشت داریم و این میزان در کل کشور یکسان است.
وی تاکید کرد: قیمت مرغ باید کشوری تثبت شود و قیمت هم اکنون 75 هزار تومان به بالاست.
این مقام مسئول با بیان اینکه مصرف روزانه در استان بین 80 تا 100تن است افزود: تاخیر ارسال نهاده‌ها باعث شد مرغداران نسبت به جوجه‌ریزی رغبت نداشته باشند.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان نیز گفت: تولیدات مرغ تابع نوسانات این ماده پروتینی در بازار است.
جواد عاشوری ادامه داد: قیمت جوجه یک روزه تاثیر قابل توجهی داشت که باعث کاهش جوجه‌ریزی شد.
وی تاکید کرد: کمبود مرغ در سراسر کشور وجود دارد و فقط مختص همدان نیست که به علت نوسانات جوجه ریزی قابل پیش‌بینی بود.
عاشوری با بیان اینکه در فضای مجازی اعلام شد که قیمت جدید مرغ بعد از عید فطر اعلام می‌شود افزود: همین باعث شد بسیاری از مرغداران که محدودیت توزیع نداشتند دست نگه‌داشتند تا با افزایش قیمت به بازار عرضه کنند.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: استان‌های گرمسیر مرغ آنها از طریق استان‌های سردسیر تامین می‌شود چرا که به علت گرما شرایط نگهداری را ندارند

شناسه خبر 68199