شناسه خبر:71373
1402/4/21 23:56:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: استان‌های زیادی برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کردند، اما برگزاری رویداد هنری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با نام همدان عجین شده و به‌عنوان نماد استان همدان شناخته می‌شود.

کاظم نظری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار همدان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را یکی از تخصصی‌ترین جشنواره‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره نه‌تنها برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است، بلکه جزء مطالبات جدی هنرمندان هم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره مذکور به‌دلیل اینکه به مسئله هنر برای کودک و نوجوان می‌پردازد، ازنظر بین‌المللی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: دوره بیست‌وهشتم این جشنواره آبان‌ماه در همدان برگزار می‌شود و با توجه به شرایط استان در بخش‌های جشنواره، موضوعات مختلفی طی فراخوان مد نظر قرار گرفته است.

   رصد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در سطح بین‌المللی

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز در نشست با بیان اینکه بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان جزء 20 جشنواره برتر دنیا است، اظهار کرد: به غیر از اهمیت این جشنواره در سطح کشور، در سطح بین‌المللی هم با جدیت رصد می‌شود.

امیر مشهدی‌عباس گفت: هنرمندان تئاتر این جشنواره را به‌عنوان مأمن و مرجع اقتباس هنری می‌دانند، محلی که آثار جدید حوزه کودک و نوجوان اجرا و ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه نمایش کودک و نوجوان آثار باکیفیت این جشنواره را رصد کرده و برای یک سال هنری خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

استاندار همدان نیز در این نشست اظهار کرد: همدان با تمام ظرفیت برای برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام آمادگی می‌کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: ایجاد نشاط اجتماعی از نکات حائز اهمیتی است که در برگزاری جشنواره باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بین‌المللی باید شرح وظایف‌ها مشخص شده و با برنامه‌ریزی اصولی گام برداریم.

استاندار همدان با بیان اینکه غنای محتوا و آثار راه‌یافته به جشنواره هم از دیگر مواردی است که باید در این جشنواره مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در این زمینه اولویت باید ایجاد فضایی سالم و شاد برای کودکان و نوجوانان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه این جشنواره ملی، گفت: این جشنواره تخصصی و ویژه وزارت ارشاد برای این گروه سنی است که می‌تواند در ارتقای سطح خلاقیت‌ها و مهارت‌های کودکان و نوجوانان نقش بسزایی ایفا کند.

مسعود ویژه تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با دیدن تئاتر و همراهی با آن مهارت‌های زیادی را در خلال دنیایی پُر از تخیل و شورونشاط می‌آموزند.

در پایان این جلسه مقرر شد بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در نیمه دوم آبان‌ماه برگزار شود و فراخوان این دوره از جشنواره هم در روزهای آینده منتشر شده و در اختیار هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی قرار خواهد گرفت.

شناسه خبر 71373