شناسه خبر:72350
1402/5/19 12:04:23

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: انتقال خون استان با مدیریت میزان مصرف و فراخوان اهداکنندگان خون در ایام مختلف، خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران را به‌صورت مناسبی تأمین و ذخیره کرده است.

مهدی رمضانی روز چهارشنبه با حضور در اداره کل انتقال خون استان از همت اهداکنندگان و خدمات شبانه‌روزی مجموعه انتقال خون قدردانی کرد.

وی در حاشیه بازدید از بخش‌های اهداکنندگان خون، آزمایشگاه فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی، واحد پخش و سردخانه‌های این اداره کل اظهار کرد: همت اهداکنندگان و خدمات شبانه‌روزی مجموعه انتقال خون موجب شده بیماران نیازمند دغدغه تأمین خون سالم و فرآورده‌های آن را نداشته باشند و تنها رنج اجتناب‌ناپذیر بیماری برای آنان باقی بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به فعالیت‌های انتقال خون به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز، تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: با همت این مجموعه و استقبال مردم نوع‌دوست، کردستان هیچگاه با کمبود خون و فرآوردهای خونی مواجه نشده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان هم در این بازدید به ارائه گزارش عملکرد اداره کل در چند سال اخیر پرداخت و گفت: مراجعه اهداکنندگان در هر سال نسبت به سال قبل از آن همواره با رشد قابل قبولی همراه بوده که این خود بیانگر اعتماد روز افزون مردم به انتقال خون و تلاش مضاعف منابع انسانی این مجموعه است.

محمدسعید کریمیان به کسب رتبه‌های برتر در افزایش آمار کلی اهدای خون و اهدای خون بانوان کردستانی اشاره کرد و افزود: کردستان در تأمین خون و فرآورده‌ها خودکفا است و علاوه بر پاسخگویی صد درصد به مراکز درمانی استان در قالب شبکه خونرسان کشوری نیز همواره به چندین استان کشور محموله خون ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح احداث ساختمان انتقال خون به مراحل پایانی خود رسیده است، خاطر نشان کرد: این پروژه زیر ساختی برای توسعه این اداره کل است.

به گفته وی انتقال خون کردستان با میزبانی بیش از 40 هزار مراجعه‌کننده برای اهدای خون در سال 1401 در دو مرکز سنندج و سقز، خون مورد نیاز 21 مرکز درمانی سطح استان را تأمین کرده است.

 

 

شناسه خبر 72350