شناسه خبر:73163
1402/6/9 10:39:02

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کارمندی در استان مرکزی به اتهام دریافت رشوه به زندان رفت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام ‌سیدعبدالمهدی موسوی ضمن تأکید بر مبارزه قاطع و قانونی دستگاه قضا با فساد درون مجموعه، اظهار کرد: احدی از کارمندان دادگستری یکی از شهرستان‌های استان مرکزی به اتهام دریافت رشوه به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: این فرد با گرفتن مبالغی از محکومانی که احکام قطعی آن‌ها آماده اجرای حکم در شعبه اجرای احکام کیفری بود، پرونده آنان را که بعضاً دارای محکومیت‌های حبس بالایی بودند، بدون اینکه حکم اجرا شود، از آمار کسر و بایگانی می‌کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با رصد و اقداماتی که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی داشت، مشخص شد این فرد با این شگرد مبلغ 90 میلیون تومان را از طرفین پرونده‌ها گرفته و پرونده آن‌ها را از دور رسیدگی خارج کرده است.

موسوی بیان کرد: ضمن تشکیل پرونده قضائی، نامبرده به حبس و جزای نقدی محکوم و پرونده‌هایی که در آن اعمال نفوذ شده بود نیز مجدداً مفتوح و محکومان آن‌ها جلب و به زندان معرفی شدند.

رئیس دستگاه قضائی استان مرکزی با اشاره به پاک‌دستی و سلامت قاطبه کارکنان دادگستری استان مرکزی، خاطرنشان کرد: رسالت و مأموریت دستگاه عدلیه سختی‌ها و دشواری‌هایی را برای همکاران ایجاد کرده و حجم زیاد ورود پرونده، فشار مضاعفی را به دنبال دارد که الحمدلله همکاران قضائی و اداری با نگاهی جهادی و اعتقادی وظایف محوله را به نحو احسن انجام می‌دهند و این موارد نادر و جزئی همچون نقطه تیره کوچکی در سطح سفید گسترده است که درصدد محو آن‌ها خواهیم بود.

 

شناسه خبر 73163