شناسه خبر:75768
1402/8/21 12:54:40

عضو شورای اسلامی روستای خورهه محلات گفت: سطح زیرکشت باغ‌های انار روستای خورهه 200 هکتار است و سالانه بیش از دو هزار تُن انار با کیفیت و ممتاز برداشت می‌شود.

چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت انار و نمایشگاه توانمندی‌های روستای خورهه محلات شب گذشته به کار خود پایان داد.

 

در این جشنواره علاوه‌بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، در60 غرفه محصولات تولیدی روستا ازجمله انار و محصولات جانبی و سوغات این روستا و شهرستان‌های استان مرکزی و سایر استان‌های کشور به نمایش گذاشته شد.

 

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های روستای خورهه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

 

ارشدی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات در حاشیه این جشنواره گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با محور انار و کشاورزی، مسابقات ورزشیِ سنتی، رالی خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی، از بخش‌های این جشنواره است.

 

دلاوری، عضو شورای اسلامی روستای خورهه نیز گفت: سطح زیرکشت باغ‌های انار روستای خورهه 200 هکتار است و سالانه بیش از دو هزار تُن انار با کیفیت و ممتاز برداشت می‌شود.

 

وی بیان کرد: به‌دلیل کیفیت بالای انار خورهه بازار مناسبی برای محصول انار تولیدی این روستا در داخل و خارج از کشور وجود دارد؛ به‌نحوی که میزان تولید انار خورهه جواب‌گوی تقاضای مشتریان نیست.

 

عضو شورای اسلامی روستای خورهه از دریافت گواهی ملی کیفیت برای انار خورهه خبر داد و گفت: پیگیری دریافت گواهی بین‌المللی برای این محصول درحال انجام است.

 

روستای خورهه در شمال شرقی شهرستان محلات از توابع استان مرکزی و در فاصله 45 کیلومتری آن قرار دارد و به‌دلیل برخورداری از آثار باستانی باقی‌مانده از دوران سلوکی و اشکانی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

این روستا با داشتن حدود 200 هکتار سطح زیر کشت انار، به‌دلیل شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی، از بهترین مناطق کشور برای تولید انار به‌شمار می‌رود.

 

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های روستای خورهه و ایجاد شورونشاط اجتماعی برگزار شد.

 

شناسه خبر 75768