سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان همدان از خدماترسانی اورژانس 115 همدان به 14 هزار و 95 مصدوم و بیمار و تحت درمان قرار گرفتن این تعداد مددجویان از ابتدای دیماه تاکنون خبر داد.
محمدرضا شکوهی از خدماترسانی اورژانس 115 همدان به 14 هزار و 95 مصدوم و بیمار و تحت درمان قرار گرفتن این تعداد مددجویان از ابتدای دیماه تاکنون خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد خدماترسانی انجامشده، تعداد یکهزار و 169 مورد مربوط به حوادث ترافیکی، سه هزار و 310 مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی و 9 هزار و 616 مورد مربوط به بیماریها ازجمله بیماران قلبی، زنان زایمان، سکتههای مغزی و تشنج بوده است.
وی تصریح کرد: از 14 هزار و 95 خدماترسانی انجامشده طی مدت فوق به بیماران و مصدومان توسط اورژانس پیشبیمارستانی در زمینه حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و بیماریها، تعداد کل خدمات ارائهشده در همدان چهار هزار و 683 مورد، بهار 467 مورد، کبودراهنگ 453 مورد، رزن 178 مورد، تویسرکان 806 مورد، فامنین 157 مورد، نهاوند 840 مورد، ملایر یکهزار و 914 مورد و درگزین 118 مورد بوده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی همدان در ادامه اعلام کرد: از ابتدای دیماه تاکنون 54 هزار و 588 مورد تماس تلفنی با اورژانس 115 همدان برقرار شده که سه هزار و 641 مورد مزاحمت تلفنی بوده و این امر بهنوعی موجب ایجاد اخلال در سایر مأموریتهای اورژانس میشود.
وی اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی از یکطرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را بهعلت اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد و باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیشبیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد کارکنان عملیاتی میشود.
وی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده ممکن است پیش بیاید؛ پس بهتر است با اشغال بیمورد تلفن 115 اورژانس، با جان حادثهدیدگان بازی نشود.
شکوهی ادامه داد: برخی از این مزاحمتها نیز منجر به مأموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوهبر هدر رفتن هزینه و سرمایههای ملی بهعلت تردد آمبولانسها در مسیرها، میتواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثهساز باشد و نیز فرصت خدماترسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از 54 هزار و 588 مورد تماس برقرارشده با اورژانس 115 از ابتدای دیماه تاکنون، 11 هزار و 961 مورد آن منجر به اعزام آمبولانس، دو هزار و 202 مورد برای مشاوره پزشکی و 36 هزار و 784 مورد برای سایر موارد بوده است.
شناسه خبر 80356