شناسه خبر:80938
1403/1/17 01:48:56

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: افزون بر 20 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان این شهرستان در سال جاری جمع آوری شد.

جعفر توان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشن گلریزان در سقز ضمن تشکر از حمایت‌های مالی و معنوی خیران اظهار کرد: حمایت‌های مالی خیران در جشن امسال نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

مدیر کل زندان‌های کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه 43 زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان سقز هستند، گفت: سال گذشته در کردستان به همت شاکیان، مردم خیر و ستاد دیه 300 زندانی جرایم غیرعمدمالی با هزار و 500 میلیارد ریال بدهی، آزاد شدند.

مجتبی محمدی ادامه داد: سال 1401 خیران استان 100 میلیارد ریال و سال گذشته هم 300 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند و امیدواریم امسال با حمایت خیران و ستاد دیه زمینه آزادسازی 306 زندانی فراهم شود.

ماموستا محمود ابن‌الخیاط، امام جمعه سقز هم در سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، کمک جمعی از خیران برای آزادی زندانیان را نوعی از تعاون و همکاری برای امری بزرگ و ستودنی نزد خداوندگار خواند.

رضاپور، دادستان سقز هم تلاش مددکاران، خیران و انجمن حمایت از زندانیان را ستود و یادآور شد: سال گذشته چند فقره پرونده قتل با عزم و پادرمیانی مردم نوع دوست شهرستان سقز به رضایت مختوم شد.

شناسه خبر 80938