شناسه خبر:81267
1403/1/26 12:28:43

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در توضیح برنامه‌های رفع مشکلات آبی شهر جوانرود به مدارآوردن طرح میان مدت افزایش ظرفیت آب این شهر از طریق چاه‌های منطقه "تم تم" اشاره کرد و گفت: مقرر شده قبل از پیک مصرف امسال پروژه تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود.

 «الله بخش همه‌خانی» در نشست بررسی مشکلات آب شهر جوانرود افزود: بیش از ۱۳ شهر در استان دارای تنش آبی هستند که چهار شهر کرمانشاه، جوانرود، کنگاور و هرسین به‌صورت ویژه مورد بررسی و جزو پروژه‌های اضطراری وزیر نیرو قرار گرفته‌اند و از طرف دفتر وزیر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: بهسازی تأسیسات پمپاژ چشمه کاوات به‌عنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر جوانرود و افزایش ظرفیت برداشت آب از چشمه مذکور، احداث خط انتقال بین مخازن از مخزن دکل به مخزن آرامگاه جهت افزایش ظرفیت تأمین آب مناطق مرتفع شهر و رفع مشکل افت فشار و قطعی آب این مناطق به‌صورت کامل و نشت‌یابی شبکه توزیع آب به‌صورت مستمر از دیگر برنامه‌های در دست اجرای آبفا برای رفع مشکل آبی شهر جوانرود است.

وی عنوان کرد: ایجاد رینگ‌های ارتباطی در شبکه توزیع آب جهت رفع مشکل مناطقی که با افت فشار و قطعی آب در زمان پیک مصرف مواجه می‌شوند از جمله خیابان سپاه، مطالعات پهنه‌بندی شبکه توزیع آب جهت متعادل کردن فشار شبکه و توزیع عادلانه آب و ایجاد تصفیه‌خانه آب جهت رفع کدورت آب چشمه کاوات ناشی از بارندگی شدید در صورت تخصیص اعتبارات، از دیگر برنامه های در دست اجرا برای رفع تنش‌آبی در شهر جوانرود است.

همه‌خانی از مردم شهر جوانرود خواست ضمن همراهی بیشتر با آبفا در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب، نسبت به تهیه و نصب مخزن ذخیره و پمپ آب برای تأمین فشار آب داخل ساختمان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هر واحد حداقل ۳۰۰ لیتر مخزن ذخیره آب نیاز دارد که با اجرای برنامه‌های مورد نظر به هیچ وجه شاهد قطعی و افت فشار شدید آب در شهر جوانرود نخواهیم بود.

 

همه‌خانی در پایان ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و دستورات مکرر مدیرعامل شرکت آبفا استان، تحولاتی در سال‌جاری برای تأمین و توزیع آب شهر جوانرود اتفاق خواهد افتاد.

شناسه خبر 81267