شناسه خبر:81815
1403/2/6 16:12:53

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهیدعرب، گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

حمید شیرازیانی پیش از ظهر روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای طرح شهیدعرب در همدان در سالن جلسات این اداره کل با اشاره به تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهیدعرب، گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است؛ در ابتدای طرح مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

وی با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین‌شده از سوی آموزش‌وپرورش برای اجرای این طرح 81 مدرسه است، افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

وی در ادامه‌ عنوان کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین‌شده از سوی آموزش‌وپرورش شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

مجتبی قمری تصریح کرد: این نهادها در تأمین بخشی از هزینه‌ها، تجهیزات با کیفیت و قیمت ارزان، کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و معرفی و شناسایی مدارس نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیرین مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و غیره اشاره کرد.

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استاندارد‌سازی‌ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ازجمله اهداف طرح شهیدعرب است.

گفتنی است، شهید علی عرب، ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال 1349 در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک درحالی که تنها 16 سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81815