شناسه خبر:83341
1403/3/16 17:19:27

مصرف منظم صبحانه به‌دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق‌وخو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه­‌های سنی توصیه می‌شود.

سلامت روان یکی از اصلی‌ترین مسائل سلامت جهانی است که با چندین بیماری مهم دیگر ازجمله بیماری­‌های قلبی – عروقی و سکته مغزی، در ارتباط است.

مصرف صبحانه به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر از عادات غذایی سالم درنظر گرفته می­‌شود. مصرف منظم صبحانه به‌دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت کلی مانند بهبود خلق‌وخو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه­‌های سنی توصیه می­‌شود.

بنا بر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نتایج مطالعات حاکی از آن است که حذف وعده صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگ‌سالان می­‌شود؛ همچنین اضطراب و پریشانی روانی در نوجوانانی که وعده صبحانه را حذف کرده بودند، مشاهده شده است.

افرادی که صبحانه با ارزش غذایی بالاتر شامل غلات کامل و محصولات لبنی را مصرف می­‌کردند، امتیاز بالاتر در مورد کیفیت زندگی و امتیاز کمتر در ارتباط با افسردگی و بیماری­‌های روانی در مقایسه با افراد دریافت‌کننده صبحانه با کیفیت پایین، کسب کردند.

درنهایت توصیه به مصرف صبحانه منظم و مغذی شامل غلات کامل و محصولات لبنی و پروتئینی است که در کاهش اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و پریشانی مؤثر بوده و منجر به بهبود سلامت روان افراد جامعه می­‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83341