شناسه خبر:83610
1403/3/24 12:28:25

فرماندار سنندج گفت: در حوزه ساماندهی امور جوانان و پر کردن و غنی‌سازی اوقات فراغت در فصل تابستان نیازمند تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

حسن عسکری روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سنندج با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شهرداری ها ظرفیت‌های زیادی برای تاثیرگذاری بر جوانان دارند، اظهار کرد: اوقات فراغت برای جوانان باید در زمینه‌های فرهنگی، علمی، ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مسائل دینی و مذهبی باید به همت همه دستگاه‌های متولی غنی‌سازی شود.

وی با اشاره به فرادستگاهی بودن وظایف ساماندهی امور جوانان، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید برای خود برنامه‌ریزی کند و اداره ورزش و جوانان فقط دبیر و هماهنگ‌کننده است.

فرماندار شهرستان سنندج از تشکیل کمیته ارزیابی برنامه‌های اوقات فراغت فصل تابستان جوانان در فرمانداری سنندج با همکاری اداره ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این کمیته در پایان ضمن ارزیابی عملکرد، آسیب‌شناسی مشکلات و کاستی‌ها را انجام می‌دهد.

عسکری به برگزاری جشن وصال در روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه اشاره کرد و افزود: این جشن بر اساس وظایف تعریف شده تمامی دستگاه‌ها در سنندج برگزار می‌شود و این مناسبت فرصت مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی و ترویج ازدواج سالم و سبک زندگی اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مهارت‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، بیان کرد: در برنامه‌ها نشاط اجتماعی، ورزش، ارتقای مهارت‌های مختلف، تقویت هویت ملی در جوانان و نیز جهاد تبیین در راستای خودباوری جوانان در مقابل جنگ شناختی دشمن مد نظر قرار گیرد.

عسکری از اداره ورزش و جوانان خواست با همکاری شهرداری سنندج برای بهره‌گیری از فضاهای در اختیار شهرداری سنندج برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، گفت: انتخابات مظهر تجلی مردم‌سالاری دینی و این انتخابات مهم است؛ زیرا بالاترین مقام اجرایی برای مدت چهار سال در کشور انتخاب می‌شود که جا دارد برای حضور حداکثری و پرشور مردم تلاش شود.

فرماندار سنندج در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور در تراز دهه پنجم انقلاب، اظهار کرد: رئیس جمهوری باید انتخاب شود که متناسب با شاخص‌های رئیس جمهور شهید از جمله مردم‌داری، ولایت‌مداری، خدمت صادقانه و جهادی باشد و جوانان در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و برنامه‌های مربوط به جوانان را از کاندیداهای ریاست جمهوری مطالبه‌گری کنند.

شناسه خبر 83610