شناسه خبر:83633
1403/3/26 08:38:16

یکی از نقاط مهم و عبرت‌آموز تاریخ اسلام جنگ احد و گردنه‌ای بود که پیامبر مکرم اسلام حفاظت از آن را به گروهی از یارانش سپرد، اما وقتی کمی جنگ پیش رفت و نشانه‌های پیروزی آشکار شد، برخی از این جمع خوش‌باورانه محل نگهبانی خود را رها کردند و ورق برگشت. تا بدان‌جا که جان پیامبر صلوات‌الله علیه به خطر افتاد؛ درواقع ملت‌ها هرجا که دچار غفلت شدند، دشمن بر آن‌ها غلبه یافته و خیلی راحت به زانو درآمدند. این عبرتی است که اکنون پس از یک‌هزار و 400 سال، ما نیز باید به آن توجه کنیم؛ امروز تنگه‌ای که باید از آن حفاظت کنیم، فلسطین است، همان‌طور که سردار شهیدمان حاج‌قاسم متذکر شدند: «این غلط است که برخی از سیاسیون می‌گویند ما باید راه دیگری برویم و فلسطین را رها کنیم، برخی هم عامیانه می‌گویند ما منافع خود را دنبال بکنیم، به فلسطین چه‌ کار داریم، فلسطین گردنه‌ای است که اگر دشمن بر آن مسلط شود، ما در تهران نمی‌توانیم بمانیم، فلسطین امروز به‌عنوان یک موضوع آرمانی نیست، فلسطین موضوع امنیت ملی ما است».

در لابه‌لای صفحات تاریخ از آغاز تأسیس رژیم منحوس اسرائیل در فلسطین، موارد گوناگونی از دشمنی صهیونیست‌ها با ایرانیان وجود دارد که به قبل از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد؛ به‌عنوان مثال شخصی به‌نام یعقوب نیمرودی به‌عنوان وابسته نظامی وارد ایران می‌شود و سریع دست به تجارت اسلحه می‌زند و در پوشش این فعالیت بسیاری از آثار باستانی و تاریخی کشور را از ایران خارج می‌کند.

نمونه دیگر ظلم اسرائیل به مردم ایران، آموزش مأموران ساواک برای سرکوب مبارزات انقلابی و شکنجه آزادی‌خواهان بود؛ یک خیانت دیگر اسرائیل دریافت پول گزاف به بهانه لوله‌کشی گاز تهران است که آن‌ها مبلغ را دریافت کردند، اما هیچگاه خط لوله‌ای نساختند. تخریب قنات ایران و نابودی کشاورزی‌ کشور هم از دیگر خیانت‌های اسرائیل به این مرزوبوم است؛ درواقع باید گفت با وجود اینکه شاه نوکر آمریکا و اسرائیل بوده، اما بازهم صهیونیست‌ها برای ویرانی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبودند، چراکه آن‌ها نمی‌خواستند ملتی قوی در کنار آن‌ها وجود داشته باشد. شهیدمطهری در گفتاری که سال 48 ایراد کرد، گفت: «هدف مگر تنها همین است که یک دولت کوچکی در آنجا تشکیل بشود؟ خیلی اشتباه می‌کنیم! او (اسرائیل) می‌داند که یک دولت کوچک بالاخره نمی‌تواند در آنجا زندگی بکند. یک اسرائیل بزرگ [لازم است که] دامنه‌اش تا ایران خودمان هم شاید کشیده بشود.» بنابراین همان‌طور که امام خمینی (ره) و تمامی حق‌طلبان گفته‌اند، مسئله دفاع از فلسطین فقط به دفاع از یک ملت و یا حتی فقط موضوع دینی منتهی نمی‌شود، بلکه برای اینکه ایران، ایران بماند، باید غده سرطانی اسرائیل را از بین برد. آنقدر دشمنی اسرائیل با ایران واضح بوده و هست که حتی نیروهای غیر مسلمان و مارکسیست ایرانی مثل چریک‌های فدایی خلق هم از دیگر مخالفان جدی اسرائیل بودند، به‌طوری که بعضی از آن‌ها در نبرد با اسرائیل حضور داشتند.

از همین رو این‌روزها که موضوع انتخاب ریاست جمهور ایران اسلامی مطرح است، نباید از موضوع فلسطین غافل شد؛ چراکه غفلت از دشمن یعنی از دست دادن گردنه و شکست خوردن در نبردی پیروز؛ ملت غیور ایران اسلامی نه‌تنها نباید لحظه‌ای از حمایت فلسطین و کشورهای مظلوم غفلت کنند، بلکه باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که مرد این میدان باشد، به فردی باید دومین جایگاه جمهوری اسلامی ایران را سپرد که به جهاد در راه خدا ایمان داشته و مسئله فلسطین را یک موضوع امنیت ملی بداند و نه فقط یک امر آرمانی.

شناسه خبر 83633