شناسه خبر:24114
1399/4/9 01:01:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: عوامل انتظامی با هماهنگی دادگستری با برگزارکنندگان مجالس عروسی و عزا و تالارهایی که اقدام به فراهم‌کردن زمینه این قبیل مراسم‌ها فراهم می‌کنند، برخورد کند.

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: نهادهای مسئول با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره انداخته یا مسئولان تالارهایی که با وجود تاکید و هشدار به صورت عمدی اقدام به فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم می‌کنند باید برخورد کنند.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان مراسم عروسی اجازه ندارند با بستن معابر عمومی و کوچه‌ها اقدام به برگزاری مراسم عروسی کنند بنابراین گشت‌های انتظامی این موارد را رصد کرده و دادستان نیز به عنوان مدعی‌العموم ورود کند.

استاندار همدان ادامه داد: شاید شماری اندکی از افراد به خاطر جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی دلخور شوند اما با توجه به اینکه عموم مردم از برگزاری این مراسم‌ها ناراضی بوده به طور حتم از برخورد با این موضوع استقبال می‌کنند.

شاهرخی گفت: کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری مجالس عروسی و عزا را ندهد و با تشکیل یک تیم مشترک تالارهای عروسی، مساجد و حسینیه‌ها را رصد کرده و با برگزارکنندگان مجالس عروسی و عزا برخورد کند.

وی تاکید کرد: صاحب عروسی و عزا به خاطر اخلال در بهداشت عمومی باید تحت تعقیب قرار گرفته و این افراد به دستگاه قضایی و دادستانی معرفی شوند.

استاندار همدان اظهار کرد: باید برای همه بخش‌ها دستورالعمل نظارتی تدوین کرد تا وظیفه همه دستگاه‌ها در بخش نظارت مشخص باشد و در زمینه نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تنها به دانشگاه علوم پزشکی اکتفا نشود.

شاهرخی با بیان اینکه هیچیک از شهرستان‌های همدان در وضعیت قرمز قرار ندارند اظهارکرد: استفاده از ماسک در مناطق قرمز اجباری است البته تالارها و محل‌های اجتماعات هم به عنوان محل قرمز بوده و باید در این اماکن از ماسک استفاده کرد.

وی از افراد با نفوذ خواست ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم گوشزد کنند و گفت: روند ابتلا به کرونا در همدان همانند کشور صعودی بوده و بیشترین میزان تست مثبت کرونا در چهار ماه گذشته مربوط به روز گذشته است.

استاندار همدان ادامه داد: شاخص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته که باید این موضوع مهم با همکاری مردم اصلاح شده تا با رعایت فاصله گذاری میزان سرایت پذیری هم کاهش یابد.

شاهرخی اضافه کرد: در زمینه استفاده علوم پزشکی از 50 تخت بیمارستان ارتش برای بستری بیماران کرونایی مکاتبات لازم صورت گرفته و قرار است اجازه بستری در این بیمارستان از سلسله مراتب فرماندهی ارتش اخذ شود.

وی خواستار پیگیری وضعیت آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمان و تجهیز نقاهتگاه‌ها برای استفاده در زمان اضطراری و خاص در کمیته بهداشت و درمان شد و گفت: تامین زمین برای ساخت مسکن ارزان توسط معاونت عمرانی استانداری پیگیری شود.

شناسه خبر 24114