شناسه خبر:41675
1400/3/18 10:56:05

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان 89 درصد بوده و تاکنون 52 درصد سالمندان بالای 80 سال در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

ابراهیم قادری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 11 مرحله واکسن شامل بیش از 95 هزار دوز به استان اختصاص یافته است که تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر از سالمندان دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، افزود: 122 هزار سالمند بالای 65 سال در استان حضور دارند و تمامی گروه‌های هدف تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال جاری واکسینه می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به‌منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از 817 تست در استان انجام می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه مردم از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند تأکید کرد: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از 817 تست در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان‌دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری کرده و با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون به قطع زنجیره این بیماری قطع کمک کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت‌نام گروه‌های هدف فعال است.

شناسه خبر 41675