شناسه خبر:52332
1400/11/24 09:50:55

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار آبدانان گفت: از پیشرفت محور چهار خطه کردن این شهر به سمت دهلران انتقاد دارم چراکه سرعت انجام این پروژه با وجود تأمین اعتبار خیلی کند است.

یدالله حاتمی گفت: از پیشرفت محور چهار خطه کردن این شهر به سمت دهلران انتقاد دارم چراکه سرعت انجام این پروژه با وجود تأمین اعتبار خیلی کند است.

وی افزود: پروژه چهار خطه کردن خروجی شهر آبدانان به سمت دهلران به دو قطعه و به دوپیمانکار واگذار شده است که هردو پیمانکار عملکرد مناسبی ندارند.

فرماندار آبدانان ادامه داد: قطعه اول به طول دو کیلومتر تا تقاطع تونل کبیرکوه در حال احداث است و قطعه دوم هم سه و نیم کیلومتر طول دارد که با مبلغ قرارداد 38 میلیارد تومان آغاز شده و هر دو قطعه به‌صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود.

حاتمی افزود: اگر انجام این پروژه سرعت نگیرد باید برابر مفاد قانون پیمان با پیمانکار برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه تجربه‌ها نشان داده که بیشتر اتفاقات ناگوار در فاصله 30 کیلومتری شهرها هستند و این مسیر به خاطر حادثه‌خیز بودن جان افراد زیادی را گرفته است گفت: هدف از اجرای این پروژه ارتقای ایمنی و حذف نقاط حادثه‌خیز خروجی شهر آبدانان است بنابراین ضرورت دارد که این پروژه با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

وی پروژه تونل کبیرکوه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان و ابر پروژه فصل راه خواند و بیان کرد: تونل کبیرکوه یک پروژه حیاتی و تنفسی برای آبدانان است چراکه طبیعت و توپوگرافی آبدانان آن را قطب گردشگری استان کرده و نیاز است به راه‌های ارتباطی مناسب مثل تونل کبیرکوه که با شتاب قابل توجهی در حال اجرا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل تونل کبیرکوه و راه‌های طرفین آن 300 میلیارد تومان از محل ماده 56 و 100 میلیارد تومان از محل منابع عمومی سال 1400 و 1401 اختصاص یافته است.

شناسه خبر 52332