شناسه خبر:65851
1401/11/18 10:18:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: بیش از 92 درصد آبیاری فضای سبز خمین از آب شُرب این شهر جداسازی شد.

«وحید قاسمی» روز دوشنبه افزود: با توجه به گستردگی و وسعت زیاد فضای سبز شهر خمین، با بیش از 98 هکتار، نیاز آبی برای تامین آب و آبیاری درختان بالا است.
وی بیان کرد: تامین آب و آبیاری درختان با پنج حلقه چاه انجام می‌شود و همه چاه‌ها از طریق یک خط لوله به هم متصل و به مخزن کوه بوجه وارد می‌شوند.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین ادامه داد: این مخازن شامل 2 مخزن 500 مترمکعبی است که می‌توانند فشار بسیار خوبی در شبکه آب، برای فضای سبز ایجاد کنند.
قاسمی اظهارکرد: در برخی از نقاط حاشیه شهر، خیابان و معابر شهر خمین، امکان استفاده از سیستم‌های تحت فشار وجود نداد که درختان و فضای سبز این مناطق از طریق تانکر انجام می‌شود.
وی اظهارکرد: آبیاری فضای سبز شهر خمین نیازمند حداقل 45 تا 50 لیتر برثانیه است تا شادابی و طراوت فضای سبز حفظ شود اما هم‌اکنون با پیگیری‌های بعمل آمده و حفر چاه‌های مختلف، میزان آب حدود 25 تا 30 لیتر بر ثانیه است.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین افزود: امید است پس از جابجایی چاه خودکفایی، تجهیز، انتقال تاسیسات به چاه و بهره‌برداری از آن در فصل بهار سال آینده، میزان آب فضای سبز خمین افزایش یابد.
قاسمی گفت: یک‌هزار و 700 اصله نهال و 18 هزار و 800 مترمربع گل فصلی شامل بهاره و پاییزه در میادین، بلوارها و پارک‌های سطح این شهر در سال جاری کاشته شد.
وی اظهار داشت: به منظور آبیاری و رشد بهتر درختان، 35 هزار مترمربع علف‌زنی و حذف علف‌های هرز صورت گرفت و سه هزار و 700 اصله درخت نیز هرس شد.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین ادامه داد: برای مقابله با آفات و بیماری‌ها نیز، 13 هزار و 400 اصله درخت از ابتدای امسال تاکنون، سم‌پاشی شد.
قاسمی با اشاره به واکاری چمن در پارک‌های سطح شهر خمین، گفت: در این مدت، 2 هزار و 200 مترمربع واکاوی چمن در پارک‌های مدرس، بلوار شهدای دانشجو، میدان جهاد، پارک شهید دستورز، پارک لاله و پارک شهید بهشتی انجام شد.

شناسه خبر 65851