شناسه خبر:82136
1403/2/16 15:53:21

مدیرکل بحران استانداری ایلام با تأکید بر ارائه خدمات به اهالی روستای «تختان» دهلران که بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند، گفت: رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای تختان و خربزان دهلران در حال انجام است.

مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار کرد: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی گفت: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تأمین آب دو روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان افزود: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای 100میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هرچه سریعی‌تر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های 18 گانه با مختصات یو.تی.ام، جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستاییان و کشاورزان، خاطرنشان کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه ازجمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تأکید کرد: تصمیمات لازم برای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تأکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

شناسه خبر 82136