شناسه خبر:40493
1400/2/21 09:52:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کاهش پرونده‌های دادگستری از اهداف راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه استان است.

عبیدالله رستمی در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان اظهار کرد: راه‌اندازی این شورا در استان گام ارزشمندی برای کاهش پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دادگستری تلاش بر این است که پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر در شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه به صلح و سازش برسد، افزود: درصورتی که پرونده‌ای در این شورا به صلح و سازش ختم نشود، به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شورای حل اختلاف حرکتی برای تکریم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در کردستان است تا بتوانیم متناسب با شأن این افراد به جایگاه آن‌ها توجه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: صلح و سازش از مبانی اخلاقی ما ایرانیان است و از قدیم‌الایام حکام، پهلوانان و مراجع دینی در جوامع بانی صلح و سازش دعواهای مردمی بودند.

رستمی بیان کرد: از بهترین موارد در صلح و سازش رضایت نسبی دو طرف است و اگر پرونده‌ای با صلح و سازش بررسی شود، بهتر خواهد بود؛ چراکه به کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کانون وکلا و وکلای مجرب در کردستان همواره یاریگر حوزه فرهنگ و هنر بوده‌اند و امید که همگی بتوانند به فرهنگ‌سازی صلح و سازش در استان کمک کنند.

این مقام مسئول شورای حل اختلاف را محلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: از کانون وکلا و کانون داوری استان درخواست می‌شود تا شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر استان آن‌گونه که شایسته استان و جایگاه قشر فرهنگ و هنر و رسانه کردستان است، فعالیت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان این اقدام را زیربنایی برای رسیدگی به پرونده‌های قضائی در استان کردستان دانست و گفت: اگر این شورا در استان قوی پیش برود، مبنایی برای سایر تشکل‌ها در کردستان خواهد بود.

شناسه خبر 40493