شناسه خبر:69212
1402/2/28 09:18:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: پس از شبانه‌روزی شدن عملیات اجرایی بیمارستان ولی عصر (عج) و پُل سنجان، پروژه آب‌رسانی به شهر تفرش نیز شبانه‌روزی شد.

فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: دولت سیزدهم میراث‌دار بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور است، به‌طوری که بالغ‌بر 80 هزار طرح نیمه‌تمام از دولت‌های قبلی به این دولت به ارث رسیده است؛ از آنجا که با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ناتمام عمرانی نقدینگی عظیم در کشور به سمت تولید و افزایش سرمایه‌گذاری سوق پیدا کرده و بسیاری از مطالبات مردمی در عرصه‌های مختلف پاسخ داده می‌شود، دولت سیزدهم اتمام و تکمیل این طرح‌ها را در اولویت و دستور کار قرار داد.
وی تصریح کرد: در سطح استان مرکزی نیز پروژه‌های متعدد نیمه‌تمام بسیاری از سال‌های گذشته باقی مانده که رویکرد مدیریت ارشد استان پیرامون این طرح‌ها به تبعیت از دولت، اتمام آن‌ها است که به‌منظور اجرایی شدن این مهم برای نخستین‌بار اجرای طرح‌های عمرانی به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفت و با سه‌شیفته شدن اجرای طرح‌ها، تکمیل برخی پروژه‌ها ازجمله بیمارستان ولی عصر اراک و پُل سنجان با شتاب و سرعت بالایی همراه شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین به دنبال سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی اجرای 63 کیلومتر شبکه انتقال برق 4.2 مگاواتی از مسیر کوهستانی و صعب‌العبور برای تأمین برق چهار ایستگاه پمپاژ آب از چشمه هفتیان به سمت تفرش به‌صورت شبانه‌روزی فعال شد.
مخلص‌الائمه بیان کرد: در این عملیات 6 مخزن، چهار ایستگاه پمپاژ و چهار پست زمینی فشار متوسط احداث و یک‌هزار و 500 پایه برق کار گذاشته می‌شود.
به گفته وی با تکمیل این پروژه تنش آب شرب تفرش و 40 روستای مسیر به‌زودی رفع می‌شود.
درحال حاضر 63 کیلومتر خط لوله اصلی به اتمام رسیده و این شهرستان تنش آبی را در فصل تابستان که اوج مصرف آب است، نخواهد داشت
گفتنی است؛ در جریان سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی اعتبارات خوبی به پروژه اختصاص یافته، به‌طوری که 140 میلیارد تومان (90 میلیارد تومان طی یک مرحله و 50 میلیارد تومان هم اواخر سال 1401) تخصیص شده و براساس آمار کل اعتبار تکمیل انتقال آب هفتیان از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری 350 میلیارد بوده که 140 میلیارد تخصیص شده است.

شناسه خبر 69212