شناسه خبر:71239
1402/4/19 09:28:37

سپهرغرب، گروه خبر: نویسنده همدانی گفت: متأسفانه در استان همدان تصویرسازی برای کتاب‌های کودک در تمام عرصه‌ها مانند تربیت، خانواده، وضعیت اقتصادی، معیشت و زندگی کم دیده شده است.

فاطمه بگزاده ظهر روز گذشته به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: کودکان امروز ما، سرمایه‌های فردا هستند؛ باید برای کودکان این سرزمین الگو سازی و فرهنگ سازی انجام شود، چون همین سرمایه‌ها فردا به دکتر، مهندس، معلم، مرزبان، مدافع وطن، مدافع حرم و حتی یک کارگر ساده تبدیل خواهند شد و جامعه به این کودکان نیاز دارد.
وی افزود: ما باید در حوزه کتاب و تصویرسازی این مهم را نشان دهیم؛ مثلاً به کودک بگوییم تو که سرمایه این سرزمین هستی، از الان باید در حوزه اقتصاد پس‌انداز کردن را یاد بگیری، در حوزه شهادت باید آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس را فرا بگیرد، بداند کشور را چگونه در برابر دشمن نگه داشته‌ایم؛ به‌واقع شخصیت یک شهید را در قالب داستان به کودکان بفهمانیم.
نویسنده ارزشی حوزه دفاع مقدس یادآور شد: متأسفانه در استان همدان تصویرسازی برای کتاب‌های کودک در تمام عرصه‌ها مانند تربیت، خانواده، وضعیت اقتصادی، معیشت و زندگی کم دیده شده است.
بگزاده با بیان اینکه وظیفه یک دختر وقتی مادر می‌شود را می‌توان در قالب داستان به کودکان آموخت و یا وظیفه یک پسر را وقتی پدر می‌شود به‌عنوان یک مرد موفق در قالب یک داستان کودکانه نوشت، افزود: کودک ذهن آماده‌ای دارد و اگر از کودکی خیلی چیزها را یاد بگیرد، در بزرگی نقش‌هایش را خوب اجرا می‌کند.
وی متذکر شد: انسان‌های موفق مانند پروفسورهای مغز و اعصاب، کارخانه‌‎داران و مخترعین را به کودکان معرفی کنیم.
نویسنده همدانی در ادامه بیان کرد: در حوزه شهید و شهادت همدان بسیار خوب فعالیت دارد؛ اما در حوزه کودک و نوجوان در کل کشور ضعیف عمل می‌شود و به این موارد باید بیشتر دقت شود.
بگزاده در ادامه با بیان اینکه کتاب کودک و نوجوان شهید عباس بابایی به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: در این کتاب شخصیت عباس که یک کودک است، به کودکان نشان داده می‌شود که چگونه خلبان و به شهیدبابایی تبدیل شد.
وی گفت: در حوزه کودک و نوجوان تمام موضوعات را باید به کودکان بیاموزیم؛ چون کودک به آن‌ها نیاز دارد و باید همه موارد را یاد بگیرد.
بگزاده ادامه داد: کتاب یک آقا مهندس مهربان زندگی‌نامه شهید محسن وزوایی است که در آمریکا درس خوانده بود و توانست لانه جاسوسی آمریکا را با بقیه دانشجویان تسخیر کند و فرمانده تیپ سیدالشهدا شود.
این بانوی نویسنده در پایان گفت: در این کتاب‌ها به کودکان یاد می‌دهیم نگهداری از مرزوبوم خیلی مهم‌تر از مهندس بودن است.

شناسه خبر 71239