شناسه خبر:81654
1403/2/4 00:29:22

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به برخورداری 587 روستای این استان از شبکه گازرسانی، گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت روستایی این استان از شبکه گازرسانی برخوردار هستند.

محمود کشاورز روز یکشنبه با بیان اینکه استان ایلام دارای 637 روستا است، اظهار کرد: 50 روستای این استان به‌دلیل شرایط خاص ازجمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت‌گذر استان در سال گذشته بسته شد.

کشاورز بیان کرد: تعداد مشترکان گاز استان از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی تاکنون 215 هزار و 998 مشترک است.

وی گفت: تاکنون پنج هزار و 965 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: تاکنون، بیش از 126 هزارو 745 انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است.

کشاورز بیان کرد: در حال حاضر26 شهر و 587 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به یک هزار و 389 واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز گازرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: گازرسانی به 12 شهرک صنعتی و 24 جایگاه CNG در استان نیز در استان انجام می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت گاز استان ایلام 100 درصد مناطق شهری این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81654