شناسه خبر:82616
1403/2/27 01:02:43

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: شناسایی نیاز فناورانه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان ۱۰ برابر رشد یافت.

علی رجبی اظهار کرد: فن بازار کردستان سال ۱۴۰۲ بین فن‌بازارهای سطح کشور رتبه ۲۹ را داشت و سال ۱۴۰۲ جزو ۱۰ استان برتر در این حوزه شد.

وی یکی از فعالیت‌های شبکه‌های فن‌بازار را مبادلات فناورانه با هدف رونق کسب و کار واحدهای صنعتی خواند و بیان کرد: سال گذشته ۲۲ نیاز فناورانه در واحدهای صنعتی استان شناسایی و هشت مورد نیز رفع و مابقی نیز توسط فناوران در حال ارائه راه حل و رفع نیازاست که این آمار در سال ماقبل آن تنها دو مورد بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی و مدیر منطقه‌ای فن‌بازار کردستان ادامه داد: فعالسازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فناورانه در راستای توسعه بازار فناوری در استان در دستور کار قرار گرفت و نتیجه مطلوبی هم به‌دنبال داشت.

رجبی با اشاره به اینکه فن‌بازار شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، امسال رتبه نخست بیشترین رشد را در بین شبکه‌های فن‌بازار کشور کسب کرد، گفت: در اختتامیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ برترین‌های شبکه فن‌بازارهای کشور معرفی شدند که یکی از این رتبه ها به استان کردستان تعلق داشته و نام کردستان در کنار استان‌های پیشرو در این حوزه همچون فارس، آذربایجان شرقی و یزد قرار گرفت.

وی به دلایل کسب این رتبه توسط شبکه فن‌بازار استان اشاره کرد و افزود: ما در فن بازار منطقه ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای نخستین‌بار محصولات فناورانه و دانش بنیان را به دست خریداران رساندیم و این نتیجه تلاش تیم فن‌بازار کردستان و همراهی و همکاری شبکه فن‌بازار ملی ایران بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه ساختار تولید در واحدهای صنعتی استان نیاز به ارتقای فناوری و به‌روزرسانی دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شبکه فن بازار ارائه خدمات برای به‌روزرسانی فناوری صنایع است.

رجبی بیان کرد: فن‌بازاری منطقه ای استان با نظارت و حمایت جدی از سوی شرکت شهرک های صنعتی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاوران توسعه فناوری، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه صنایع کرده و این روند همچنان استمرار دارد.

وی در پایان از حمایت‌های استاندار کردستان و توجه ویژه او به رشد صنعت و ارتقای فناوری واحدهای صنعتی در استان قدردانی کرد و گفت: ارسال پیام تبریک از سوی مقام عالی استان بابت کسب رتبه نخست استان در رشد فن‌بازار منطقه‌ای در کشور موجب افزایش انگیزه بیشتر در راستای رونق فضای کسب و کار و مبادلات فناورانه خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82616