شناسه خبر:62301
1401/8/17 23:26:02
فرماندار نهاوند مطرح کرد:

بازرسی از بازار با یک نیرو

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان نهاوند گفت: متأسفانه مردم‌ شهرستان نهاوند از وضعیت نظارت بر بازار راضی نیستند و متولیان امر در این زمینه عملکرد مطلوبی ندارند.

ضرغام احمدوند سه‌شنبه 17 آبان‌ماه در جلسه تنظیم بازار شهرستان نهاوند اظهار کرد: نظارت بر بازار باید مستمر و دائمی باشد و لازم است مکرر انجام شود؛ اما ادارات متولی نظارت بر بازار در شهرستان نهاوند عملکرد خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و کم‌کاری متولیان امر تنظیم بازار در شهرستان نباید دودش به چشم مردم برود و می‌بایست این رویه تغییر پیدا کند.

احمدوند افزود: ما باید پاسخگوی مردم باشیم، چراکه در بحث قیمت کالاها مردم نمی‌توانند با تبعیض و بی‌عدالتی کنار بیایند و تنظیم بازار زمانی باارزش است که مردم ما نتیجه آن در خیابان‌ها ببینند و رضایت داشته باشند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: وضعیت بازرسی از بازار در شهرستان راضی‌کننده نیست و اصناف شهرستان نیز با اختلافاتی که اخیراً دارد، در بحث بازرسی‌ها خوب عمل نکرده‌ و اداره صمت هم با کمبود نیرو برای بازرسی مواجه است که این اداره باید موضوع را تعیین‌ تکلیف کند؛ چراکه با یک نیرو نمی‌شود بحث بازرسی از سطح بازار را انجام داد.

وی یادآور شد: با شرایطی که اکنون در کشور ما حاکم است، نباید بازار تحت تأثیر این شرایط قرار بگیرد؛ چراکه فشار اقتصادی که روی مردم ما وجود دارد و قیمت بالای برخی از کالاهای اساسی، باعث شده که آنان نتوانند این کالاها را خریداری کنند.

احمدوند خاطرنشان کرد: مشکل ما در بحث بازار تبعیض است و اینکه ما اینجا بنشینیم و جلسه تنظیم بازار را برگزار کنیم، اگر نظارت بر بازار نباشد، هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد؛ چراکه مردم ما باید نتیجه‌اش را در سطح بازار لمس کنند.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: ادارات صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اصناف باید هرکدام یک بازرس را معرفی کنند و بازرسی مشترک و منظم از سطح بازار انجام داده و روزانه نتیجه بازرسی‌ها را به فرمانداری گزارش بدهند.

وی در ادامه به زنگ خطر کشتار دام مولد در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این مشکل فرآیندی نیست که قابل حل نباشد و باید برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

احمدوند در پایان با اشاره به تقویت نظارت بر نانوایی‌ها و با توجه به اینکه آرد نهاوند بالاترین درصد گلوتن را دارد اما با توجه به کمبود سهمیه برای خود شهرستان کیفیت نان را هم مورد تأثیر قرار داده است، بر اطلاع‌رسانی برای اختصاص سهمیه تأکید کرد.

شناسه خبر 62301