شناسه خبر:71547
1402/4/27 11:08:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 319 میلیارد تومان از مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

فریبرز نیاستی از پرداخت 319 میلیارد تومان مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی همدان خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که تأمین مالی منابع مورد نیاز مؤسسات درمانی طرف قرارداد به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران اثرگذاری بالایی دارد، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را در این حوزه به کار گرفته است.
وی با اشاره به تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد، مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها و غیره، گفت: مبلغ 319 میلیارد تومان از مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با پرداخت‌های مذکور تمام مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان تا پایان سال 1401 تسویه شد، خاطرنشان کرد: مطالبات داروخانه‌های خصوصی تا پایان خردادماه سال جاری در چهارم تیرماه امسال پرداخت شد.
وی یادآور شد: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیر دانشگاهی، مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه، مطب پزشکان بخش خصوصی، مطالبات پزشکان خانواده شهری و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد نیز تا پایان خردادماه سال 1402 تسویه شد.
نیاستی با تأکید بر اینکه تمام این پرداختی‌ها در نیمه نخست تیرماه سال جاری انجام گرفته است، گفت: تمام داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که تعداد آن‌ها درحال حاضر به 263 داروخانه می‌رسد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، باید از تمام ظرفیت خود برای پرداخت به‌موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در همین راستا مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خردادماه در تاریخ چهارم تیرماه امسال پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت درخصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه‌تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع می‌شود، بلکه با سامان‌دهی مراجعات و مدیریت هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت فراهم خواهد شد.
نیاستی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این میزان موفق نبوده و همیشه تأخیرها چند ماه بود، اما طی دو سال اخیر شرایط بهتری حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به‌روز است.
وی گفت: امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت منجر شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن این مهم مؤسسات و مراکز درمانی دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود.

شناسه خبر 71547