شناسه خبر:12799
1398/7/18 08:30:33

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار مرکزی رزن با بیان اینکه اهالی بخش مرکزی شهرستان رزن در راستای پیشرفت و آبادانی روستاها با تعامل سازنده با بخشداری مرکزی، بیش از 15 میلیارد ریال در اجرای پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند، گفت: این میزان مشارکت در تاریخ شهرستان رزن بی‌سابقه است.

مهدی عزیزی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن سال ٩5، اظهار کرد: بخش مرکزی رزن به مساحت ٧٨٧ کیلومتر مربع، دارای ٩ هزار و ٩٧0 خانوار و ٣٣ هزار و 6٢٣ نفر جمعیت است.

وی افزود: بخش مرکزی شهرستان رزن زادگاه عالمان و عارفان بزرگی همچون آخوند ملاعلی معصومی همدانی است که از افتخارات جهان اسلام و شیعه محسوب می‌شود.

بخشدار مرکزی رزن تصریح کرد: این بخش دارای دو دهستان با نام‌های رزن و خرقان و تعداد 46 روستا است که از این تعداد، ٣٨ روستا دارای دهیاری، سه روستا فاقد دهیاری و پنج روستا خالی از سکنه هستند.

عزیزی از اجرای 90 درصدی بهسازی روستاهای پرجمعیت این بخش در فاز نخست تاکنون خبر داد و اذعان کرد: از مجموع 41 روستای دارای سکنه این بخش تا به امروز در 30 روستا در فاز نخست بهسازی و آسفالت‌ریزی با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن اجرا شده‌است.

     اجرای بهسازی پنج روستای بخش مرکزی رزن تا پایان سال جاری

بخشدار مرکزی رزن از اجرای بهسازی پنج روستای این بخش تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بهسازی و اجرای آسفالت روستاهای «وهنده»، «ماهنیان»، «سورتجین»، «جربانلو» و «گونلو» تا قبل از آغاز سرما انجام می‌شود.

عزیزی ادامه داد: قرارداد اجرای طرح آسفالت روستاهای وهنده و جربانلو با پیمانکار بسته‌شده و عملیات اجرایی سه روستای دیگر نیز با انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای آسفالت پنج روستای دامنه جنوبی رشته‌کوه خرقان با پیگیری‌های صورت گرفته، تخصیص یافته‌است.

عزیزی اضافه کرد: برای اجرای بهسازی این پنج روستا بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و مشارکت مردمی هزینه خواهد شد.

بخشدار مرکزی رزن با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سال آینده بهسازی و آسفالت‌ریزی در تمام روستاهای این بخش در فاز نخست اجرایی شود، گفت: این امر جز با تعامل و همکاری اهالی روستاهای این بخش میسر نخواهد بود.

عزیزی از مشارکت 15 میلیارد ریالی اهالی روستاهای بخش مرکزی رزن در مدت یک سال اخیر در راستای عمران و آبادانی روستاهای این بخش خبر داد و یادآوری کرد: این میزان مشارکت در تاریخ شهرستان رزن بی‌سابقه بوده و با تعاملی که بین بخشداری، شورای اسلامی، دهیاران و اهالی بخش مرکزی رزن وجود دارد این مهم تحقق یافته‌است.

وی تصریح کرد: همراهی و همکاری مردم در پیشبرد امور و اجرای پروژه‌ها در روستاها بسیار حائز اهمیت بوده‌است.

این مقام مسؤول از اجرای جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در 14 روستا و آسفالت معابر هشت روستای بخش مرکزی رزن از ابتدای سال جاری تا به امروز خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها، مشارکت مردمی و اعتبارات استانی- ملی شامل قیر رایگان هزینه شده‌است.

     تحویل یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای دهستان خرقان

بخشدار مرکزی رزن از تحویل یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای دهستان خرقان بخش مرکزی خبر داد و اضافه کرد: این خودرو در دهیاری گونلو مستقر و به روستا‌های اطراف خدمات‌رسانی خواهد کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: بروز آتش‌سوزی منازل، زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی و از طرفی دوری شهرداری‌ها از این منطقه برای کنترل آتش‌سوزی‌ها موجب شد تا با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی پیشرفته از وزارت کشور برای این دهستان اختصاص یابد.

شناسه خبر 12799