شناسه خبر:13501
1398/8/13 09:35:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی 18 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی از طریق پایگاه‌های مستقر در پایانه مرزی جمع‌آوری شده است.

ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از خدمات 52 میلیارد ریالی این نهاد به مددجویان و زائران اربعین خبر داد و گفت: عمده خدماتی که توسط این نهاد در ایام اربعین به زائران ارائه شده از محل مشارکت مردم و کمک‌های افراد نیکوکار بوده است.

وی افزود: این کمک‌ها شامل توزیع وعده‌های غذایی و میان وعده بین زائران در موکب‌ها، پذیرایی و اسکان زائران، خدمات پارکینگ خودرو، کمک به در راه ماندگان و... است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: از طرف زائران اربعین از طریق پایگاه‌هایی که در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین برپا بوده است حدود 18 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به این نهاد صورت گرفته که این کمک‌ها بین نیازمندان و مددجویان در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در اربعین با حمایت مالی این نهاد 1750 نفر از مددجویان تحت پوشش در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

رضایی تاکید کرد: این نهاد به هریک از این مددجویان چهار میلیون ریال به‌عنوان کمک هزینه پرداخت و در مجموع بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر این مددجویان افرادی بودند که برای نخستین بار به عتبات عالیات مشرف شده و در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه اغلب شهرستان‌های این استان در مسیر عبور زائران اربعین بوده‌اند همه مراکز و دفاتر این نهاد در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی به همین منظور تجهیز شده و خدمات گوناگونی را به زائران اربعین ارائه کردند.

 

شناسه خبر 13501