شناسه خبر:78034
1402/10/17 10:44:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 711 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره 18 به استان کرمانشاه تخصیص داده شده و دو برابر این مبلغ نیز به بانک معرفی شده است تا واحدهای نیمه فعال به چرخه تولید و اقتصاد برگردند.

محمود رشیدی‌اقدم با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران استان کرمانشاه در زمینه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تسهیلاتی دریافت می‌کنند افزود: سرمایه‌گذاران باید به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کرده و آن‌ها با بررسی اولویت‌ها، سرمایه‌گذاران را برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کنند.

وی یکی از منابع تأمین مالی برای سرمایه‌گذاران را از محل تبصره 18 عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه بیش از 3500 طرح در این قالب تأمین مالی شده و امید داریم این روند ادامه داشته باشد، زیرا اشتغال کشور نیز با همین روند تأمین می‌شود.

رشیدی‌اقدم با بیان اینکه یکی از برکات تبصره 18 احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است، عنوان کرد: تاکنون 711 میلیارد تومان در این زمینه به استان تخصیص داده شده و دو برابر این مبلغ به بانک معرفی شده که این واحدهای نیمه فعال نیز به چرخه اقتصاد برگردند.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی موتور فعال تورم است، گفت: رشد نقدینگی از 39 درصد قبل از 1400 اکنون به 26.5 درصد رسیده و امید داریم تا پایان سال به 25 درصد برسد و یکی از برکات تسهیلات تبصره 18 مهار تورم و ارتقای تولید است.

رشیدی‌اقدم با بیان اینکه قابلیت‌های استان کرمانشاه بسیار بی‌نظیر است و کلیپ‌هایی با زبان‌های مختلف تهیه شده تا در کشورهای دیگر پخش و ظرفیت‌های استان معرفی شود، افزود: یکی از اقدامات دولت دیپلماسی اقتصادی است که ظرفیت‌های خود را معرفی کنیم.

وی با اشاره به هزینه‌ها و مشکلات دریافت مجوز کسب و کار به روش سنتی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت از فروردین سال گذشته راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور است که مراجعه حضوری را به صورت کامل حذف کرده و به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

رشیدی‌اقدم با بیان اینکه تمام مجوزهای کشور در دو طبقه ثبت محور و تأیید محور قرار دارند، گفت: مشاغل خانگی 100 درصد ثبت محور و مشاغل صنفی نیز 90 درصد ثبت محور هستند و سایر تولیدی‌ها تأیید محور هستند و در ثبت محورها از زمان اقدام تا صدور به طور معمول سه روز طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه مجوز سنتی و کاغذی حداکثر تا پایان امسال باید به شناسه یکتا تبدیل شود و این کار فقط پنج دقیقه زمان نیاز دارد، افزود: هر دستگاه و نهادی اقدام به صدور مجوز کاغذی کند، از مصادیق مجرمانه است و شعبه ویژه‌ای با هماهنگی رئیس دادگستری استان فقط برای رسیدگی به این موضوع اختصاص یافته است.

شناسه خبر 78034