شناسه خبر:82930
1403/3/5 11:14:11

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دو ماهه خود به صورت شبانه‌روز برای ممانعت از انتقال پتروشیمی شازند، گفت: انتقال نیمی از پتروشیمی شازند به ارزان‌ترین قیمت از بانک ملی به پالایشگاه تهران مربوط به بانک صادرات، حراج بیت‌المال است.

«هوشنگ هادیان‌پور» روز شنبه  بیان کرد: ۵۱ و سه دهم درصد پتروشیمی شازند مربوط به بانک ملی بود، بر اساس شنیده‌ها این سهام اواخر سال ۱۳۹۱ مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده بود.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ باوجود گران‌تر شدن ارز نسبت به سال ۱۳۹۱ به مبلغ ۲۴۰ هزار میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که فروش مراحل قانونی دارد، یا باید به قیمت روز فروخته یا از طریق تصمیم کارشناس رسمی دادگستری اقدام شود، عنوان کرد: اقدامی که در خصوص پتروشیمی شازند شکل گرفت شامل هیچ یک از این مراحل قانونی نیست و از طریق سازمان بورس نسبت به فروش اقدام شد.

هادیان‌پور با بیان این توضیح که نماد پتروشیمی شازند یک بازیگر دارد، اظهار کرد: بازیگر شاراک (نماد بورس پتروشیمی شازند) به مدت سه سال است که ارزش این سهام را پایین نگه داشته و سهامی که باید حدود ۹۰ هزار ریال ارزش داشته باشد در ۳۰ هزار ریال متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه تهران مربوط به بانک صادرات یعنی یک بانک خصوصی است و انتقال از بانک ملی به عنوان یک بانک دولتی به خصوصی با کمترین قیمت در واقع حراج بیت‌المال است.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام پتروشیمی با این وضعیت به پایین‌ترین قیمت به پالایشگاه تهران فروخته شد که به نظر می‌رسد یکی از بازیگران قیمت شاراک پالایشگاه تهران است.

هادیان‌پور عنوان کرد: قصد بر این بود مجمع عمومی پتروشیمی شازند از طریق بورس برگزار و هیات مدیره و مدیر تغییر کند که به محض اطلاع از این جریان موضوع را شخصا در سطح ملی پیگیری کردم و از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و وزیر اقتصاد در نهایت بحث فروش و نقل و انتقال پتروشیمی به پالایشگاه تهران و برگزاری مجمع به دلیل غیر قانونی بودن تا زمان مشخص شدن جریان متوقف شد.

وی ادامه داد: بعد از این جریان باز هم هماهنگی‌هایی صورت گرفت و از طریق سازمان بورس وارد کدال پتروشیمی شازند شدند که مجمع عمومی را از این طریق برگزار کنند.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اطلاع از این جریان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از این جریان هم جلوگیری و کردم.

شناسه خبر 82930