شناسه خبر:83589
1403/3/23 14:53:09

فرماندار پاوه گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل که در اثر رعد و برق از بامداد روز گذشته شعله‌ور شده، همچنان ادامه دارد.

 علی‌رضا حیدری، فرماندار پاوه امروز 23 خردادماه با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل که از بامداد روز گذشته شعله‌ور شده است، اظهار کرد: به گفته منابع محلی، شروع آتش به علت رعدوبرق شدید بوده است.

وی از پای‌کار بودن همه دستگاه‌ها از جمله مدیریت بحران استانداری، فرماندهی قرارگاه شهید کاظمی‌، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، و نیروهای مردمی و محلی، انجمن‌های محیط‌زیستی و سمن‌ها، سخن گفت و افزود: علی‌رغم تلاش فراوان برای مهار حریق، اما به دلیل وسعت بالا، مناسب بودن مرتع، شیب تند و سخت‌گذر بودن منطقه شاهد تداوم شعله‌های گسترده آتش در جنگل‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل هستیم.

فرماندار پاوه در بیان اهمیت منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل به زندگی گونه نادر و منحصر بفرد شوكا (گوزن مینیاتوری) در آن اشاره کرد و گفت:از گونه‌های دیگر جانوری و گیاهی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل را سیا گوش، كاراكاس، پلنگ، گرگ، خرس، كل و بز در سطح گسترده و گونه های گیاهی را مورت، زیتون وحشی و سیاچناره های طبیعی در حاشیه رودخانه ها عنوان كرد.

شناسه خبر 83589