شناسه خبر:83709
1403/3/29 13:24:07

استاندار همدان با بیان اینکه تعمیم و توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم و شهیدرئیسی است، گفت: در استان همدان بیش از 14 هزار مادر غیر شاغل دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : سپهرغرب، گروه - فاطمه فراقیان :

استاندار همدان ضمن قدردانی از زحمات کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان همدان در راستای ارتباط مستمر با افراد جامعه هدف خود و توجه به اقشار کم‌درآمد جامعه، بیان کرد: دولت مردمی شهیدرئیسی در حوزه‌هایی مانند سلامت، صنعت، اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی و روابط بین‌الملل نیز توانست اقدامات خوب و ارزشمندی داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر قهرمانان اصلی کشور ما هستند که با تمام وجودشان برای این سرزمین تلاش و فعالیت می‌کنند، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز با هدف خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش جامعه تشکیل شد که به لطف دولت سیزدهم در استان همدان شاهد افزایش بیش از 30 هزار بیمه‌شده و همچنین ثبت‌نام 14 هزار مادر دارای سه فرزند غیر شاغل در این صندوق هستیم.

وی پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و ادامه داد: توجه به موضوع بیمه تکمیلی افراد زیر پوشش این صندوق نیز از دیگر اقداماتی است که دولت سیزدهم با هدف خدمت‌رسانی به مردم مد نظر داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه یکی از اهداف بلندمدت راه‌اندازی این صندوق پرداخت مستمری به افراد بازنشسته و ازکارافتاده است، گفت: این موضوع می‌تواند بخشی از هزینه‌های روزمره زندگی این عزیزان در شرایطی که قادر به کار و فعالیت نیستند را تأمین کند.

قاسمی‌فرزاد ضمن تأکید بر حفظ ارتباط مستمر کارگزاران با روستاییان، کشاورزان و عشایر استان و همچنین تعامل سازنده با این عزیزان، ابراز کرد: کارگزاران محترم این صندوق در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز مشارکت و هم‌افزایی خوبی داشتند که امیدواریم این موضوع در انتخابات هشتم تیرماه ریاست محترم جمهور نیز استمرار و تداوم داشته باشد.

وی از برگزاری جلسات و نشست‌های تبیینی با موضوع مشارکت‌افزایی در انتخابات ویژه اقشار مختلف استان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: جامعه هدف شما کارگزاران عزیز نیز کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که همواره در انتخابات حضور و مشارکت بالایی داشته و بیشترین تأثیرگذاری را در این موضوع دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره درصدد آسیب رساندن به مردم و فرهنگ این مرزوبوم بوده‌اند، گفت: دشمنان همواره منافع خودشان را بر همه‌چیز ترجیح داده و با توجه به اینکه کشور ما ایران متبرک به نام اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، با این موضوع نیز از گذشته مشکل داشته و سرزمین بزرگ ما را در همه دوره‌ها مورد هدف و هجوم قرار داده‌اند.

قاسمی‌فرزاد حفظ تمامیت ارضی کشور و همچنین ایجاد قدرت بازدارندگی را از دستاورد‌های مشارکت بالا در انتخابات دانست و ادامه داد: آن چیزی که امروزه می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی و آن‌ها را دچار فروپاشی کند، حضور مردم در عرصه‌های ملی و سیاسی است که در رأس آن انتخابات قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمن درنظر دارد از طریق حوزه اقتصادی بیشترین فشار‌ها را به کشور و مهم‌تر از آن مردم عزیز وارد کند، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد این موضوع هستیم که در برخی از کشور‌ها گروه‌های ضد مردمی علیه ایران راه‌اندازی شده است تا بتوانند از راه‌های مختلف به این کشور آسیب بزنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه افراد واجد شرایط در این استان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و 482 هزار نفر هستند، عنوان کرد: دشمن در انتخابات اسفندماه گذشته نیز این موضوع را عنوان می‌کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زیر 10 درصد خواهد بود، درصورتی که به این هدف خود نرسید.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه یکی از اهداف عالیه شرکت در انتخابات انتخاب فرد اصلح است، گفت: ملاک ما در کشور برای انتخابات ریاست محترم جمهور معیار‌هایی از قبیل مردمی بودن، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی، دوری از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری، ساده‌زیستی و داشتن تجارب ارزنده و ارزشمند است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر این موضوع تأکید دارند.

* کاهش مهاجرت از روستا به شهر، از مهم‌ترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به افراد حاضر، عنوان کرد: از سال 1389 که توفیق خدمت در این سنگر را داشته‌ام، هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت نداشته است.

حاتم شکری ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار همدان و توجه ایشان به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ در بیمه ما بالای 50 درصد است که این موضوع قبل از دولت سیزدهم در حد 40 درصد بود و صندوق بیمه اجتماعی استان همدان نیز توانسته است بین رتبه یک تا پنج در سطح کشور باشد.

وی با بیان اینکه همه اقشار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زیر پوشش و خدمات بیمه قرار گرفتند، گفت: در سال 1384 نیز این صندوق با هدف زیر پوشش قرار دادن کشاورزان، روستاییان و عشایر راه‌اندازی شد تا کرامت این عزیزان در مواقع بحرانی حفظ شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه در این صندوق به‌صورت سالانه است، ابراز کرد: از دیگر نقاط قوت این بیمه نسبت به سایر بیمه‌ها آن است که دولت 70 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.

شکری با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برای زیر پوشش قرار گرفتن در این صندوق وجود ندارد، افزود: خدمات پوششی این بیمه شامل بازنشستگی، ازکار افتادگی و فوت است؛ همچنین بیمه تکمیلی افراد و نقل و انتقال سوابق نیز از دیگر خدماتی است که به افراد زیر پوشش این صندوق از ابتدای دولت سیزدهم ارائه شد. موضوع بیمه تکمیلی در سال گذشته به‌عنوان یک طرح آزمایشی در سه استان عملی شد که استان همدان نیز یکی از آن استان‌ها بود؛ همچنین از سال جاری در تمام استان‌ها بیمه تکمیلی به همه افراد ارائه می‌شود.

وی از افزایش یک میلیون نفری افراد زیر پوشش این بیمه در سه سال گذشته اظهار خوشحالی کرد و ادامه داد: هم‌اکنون 9 هزار نفر در سراسر کشور از این صندوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و سرپرست خانواده دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان از راه‌اندازی ستاد توسعه استانی و شهرستانی و بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: حضور مستمر در روستا‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که این صندوق در استان همدان داشته و در ایام شهادت رئیس‌جمهور عزیز و شهدای همراه ایشان تاکنون بیش از 500 میز خدمت در استان برگزار شده است.

شکری با بیان اینکه تمامی فرایند‌های ثبت‌نام در این صندوق بیمه به‌صورت الکترونیکی و مجازی است، عنوان کرد: ورودی استان همدان در زمینه ثبت‌نام در این صندوق بسیار خوب و مؤثر بوده و همچنین خروجی‌های خوبی نیز دارد؛ به‌طوری که ضریب پشتیبانی ما در این استان 14 به یک است.

در پایان این نشست حکم بازنشستگی آقایان مجید احمدی و حسن تور که به درجه بازنشستگی در این صندوق نائل آمدند، توسط استاندار همدان تقدیم شد؛ همچنین از آقایان محمد اسدی کارگزار بخش مرکزی سردرود شهرستان رزن، فرهاد مرادحاصلی کارگزار بخش مرکزی شهرستان اسدآباد، ابوالحسن عباسی کارگزار منطقه شیرین‌سو شهرستان کبودراهنگ، هادی اسدی کارگزار تعاونی روستایی روستای قرخلر شهر قهاوند و سرکار خانم فرشته روستایی کارگزار بخش سامن شهرستان ملایر برای مشارکت در برگزاری میز خدمت و همچنین مشارکت برای شناسایی و ثبت‌نام مادران غیر شاغل دارای سه فرزند توسط استاندار همدان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

شناسه خبر 83709