شناسه خبر:50614
1400/10/13 09:16:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از سویه جدید اُمیکرون ضروری است گفت: طرح شهید سلیمانی اثربخشی در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری دارد.

محمدسبحان حسنی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از سویه جدید اُمیکرون ضروری است.

وی افزود: در بحث واکسن در دوزهای اول و دوم به طور میانگین تاکنون حدود 76 درصد تزریق صورت گرفته که برای تزریق دوز سوم نیازمند استقبال عمومی و تسریع در تزریق واکسن هستیم تا سلامت پایدار در جامعه برقرار شود.

معاون استاندار ایلام گفت: طرح شهید سلیمانی یکی‌از اقدامات بسیار خوبی بود که از زمان شیوع کرونا در کشور صورت گرفت و با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تأکید است.

حسنی شرایط کنونی در استان را پایدار اعلام کرد و گفت: با وجود شرایط مطلوب و با توجه به گزارش ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان تغییر این وضعیت وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: جهت مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع موج جدید بسیار مهم است نکاتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعات همچون گذشته مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی خواستار نظارت کامل به ورود اتباع عراقی داشت و گفت: در مرز مهران افرادی با تست تقلبی وارد کشور می‌شوند، که باید شناسایی و تحت کنترل قرار گیرند.

شناسه خبر 50614