شناسه خبر:62455
1401/8/21 23:27:47

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر بهره‌برداری از ظرفیت حداکثری فرودگاه شهدای اراک تأکید کرد و گفت: تبدیل فرودگاه شهدای اراک به پایانه صادراتی بار استان مرکزی برای حمل محصولات از مسیر هوایی یکی از برنامه‌های در دست اجرا است.

علی‌اکبر کریمی در جریان بازدید از فرودگاه اراک در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه فرودگاه اراک یک ظرفیت اقتصادی در حمل بار و مسافر است، اظهار کرد: با وجود اینکه این فرودگاه مرز بین‌المللی است و امکان انجام پروازهای باری و مسافری بین‌المللی در فرودگاه شهدای اراک فراهم است، با وجود زحمات و تلاش‌هایی که برای تکمیل ظرفیت‌های زیرساختی صورت گرفته، اما از ظرفیت حداکثری آن تاکنون استفاده نشده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که از طریق مسئولان در سطح ملی و نیز از طریق استاندار مرکزی صورت می‌گیرد، بتوان از ظرفیت حداکثری فرودگاه شهدای اراک بهره‌برداری کرد و نواقص زیرساختی برطرف شود.

این نماینده مردم در خانه ملت درخصوص پروازهای خارجی نیز گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته پروازهای اربعین از فرودگاه اراک نیز صورت گرفت و امیدواریم در نزدیک‌ترین زمان ممکن پروازهای فرودگاه اراک به مقصد عتبات عالیات از سر گرفته شود.

وی درخصوص پروازهای داخلی از مبدأ فرودگاه اراک افزود: پروازهای داخلی باید به نقاطی صورت گیرد که به اقتصاد استان مرکزی کمک کند که ازجمله می‌توان به پرواز اراک- عسلویه و استان هرمزگان اشاره کرد تا زمینه پرواز برای مهندسین و متخصصین شرکت‌های صنعتی و تولیدی استان که پروژه‌هایی را در عسلویه و استان هرمزگان در دست اجرا دارند، فراهم و تقویت شود.

کریمی ابراز کرد: در جریان بازدید مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج از فرودگاه اراک، بر افزایش پروازهای اراک به عسلویه تأکید و مقرر شد پروازهای جدیدی به مقصد استان هرمزگان صورت گیرد.

وی بیان کرد: تبدیل فرودگاه شهدای اراک به پایانه صادراتی بار استان مرکزی برای حمل محصولات از مسیر هوایی یکی از برنامه‌های در دست اجرا است.

شناسه خبر 62455