شناسه خبر:65621
1401/11/12 09:40:12

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: رئیس ستاد دهه فجر استان همدان گفت: دهه فجر یعنی دهه رفع مشکلات که به همه ارگان‌ها اعلام شده تا کام مردم در این ایام با ارائه خدمات، شیرین کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان روز گذشته در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دهه فجر امسال با عنوان ایران استوار 44 سال افتخار نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 956 پروژه با اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و 350 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ستاد‌ها در 10 شهرستان تشکیل شده است، اذعان کرد: 22 کارگروه و کمیته تشکیل شده که خروجی جلسات و تمامی این ستاد‌ها از امشب آغاز خواهد شد؛ مسجد جامع بعد از نماز جشن انقلاب را هم‌زمان با تولد امام جواد (ع)، برگزار خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دیگر برنامه ساعت 20 در آستان مقدس عیسی‌بن‌احمد (ع) خواهد بود، تصریح کرد: کمیته امور مساجد در 10 شب 10 جشن برگزار خواهند کرد.
رئیس ستاد دهه فجر استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم به مدت 10 شب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این برنامه با نام جُنگ شادی در سالن بوعلی‌سینا و با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد کرد.
وی از نواخته شدن زنگ انقلاب طی روز 12 بهمن در سه هزار مدرسه استان خبر داد و تأکید کرد: دو برنامه شاخص این زنگ در مدرسه شهید کورکچی واقع در حصار امام همدان و مدرسه حضرت زینب (س) در روستای آبشینه خواهد بود.
رئیس ستاد دهه فجر استان همدان در ادامه به تشریح سایر برنامه‌های روز 12 بهمن‌ماه پرداخت و اظهار کرد: مراسم در حوزه علمیه ساعت 10:30 خواهد بود، چراکه آغاز انقلاب از حوزه علمیه بوده است.
وی با اشاره به پویش پرچم که در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: هر ایرانی در هر صنف و خانه، یک پرچم را به اهتزاز درخواهد آورد.
رئیس ستاد دهه فجر استان همدان تعداد برنامه‌های شاخص در این ایام را 210 عنوان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان 12 هزار برنامه با حدود 500 عنوان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه کمیته زنان که در ایام دهه فجر برگزار خواهد، گفت: همایش معرفی الگوهای شاخص زنان انقلابی و تبیین نقش محوری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، ازجمله برنامه‌های شاخص این ایام خواهد بود.
حجت‌الاسلام فاضلیان به سایر برنامه‌های دهه فجر که شامل همه اقشار می‌شود نیز اشاره کرد و یادآور شد: 13 بهمن‌ماه میهمانی لاله‌های انقلاب در مزار شهدای باغ بهشت همدان، 16 بهمن‌ماه جشن خانواده کارگری توسط کمیته اداره کار در سالن کارگران، برگزاری جشن بازاری به میزبانی اتاق اصناف در 16 بهمن‌ماه همراه با بررسی نقش شهیدمدنی در انقلاب، نشست‌های بصیرتی با محوریت جهاد تبیین، جشن بزرگ پدران آسمانی ویژه مداحان و مسئولین هیئت‌های حسینی هم‌زمان با روز میلاد امیرالمؤمنین، اعزام راویان انقلاب در مدارس جهت بازگو کردن اتفاقات انقلاب برای دانش‌آموزان و برشمردن دستاوردهای انقلاب، برگزاری اردوی زیارتی امام هشتم برای زائراولی‌ها، ویژه‌برنامه چشم‌وچراغ از رسانه ملی، اردوی راهیان پیشرفت و نهایتاً اوج کار در 22 بهمن‌ماه است که در 78 نقطه استان همدان خواهد بود.
وی آغاز مسیر راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را از میدان امامزاده عبدالله عنوان کرد و افزود: سپس مسیر به سمت پُل شهیدصوفی، خیابان خواجه‌رشید، آرامگاه بوعلی، پیاده‌راه بوعلی و سپس میدان امام خواهد بود که سخنران این برنامه سعید جلیلی است و امسال قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی انجام خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز کرد: دهه فجر یعنی دهه رفع مشکلات که به همه ارگان‌ها اعلام شده تا کام مردم در این دهه با ارائه خدمات، شیرین شود.

شناسه خبر 65621