شناسه خبر:66205
1401/11/30 01:05:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، گفت: طی سال جاری 300 طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی زودبازده در سطح شهرها و روستا‌های شهرستان ملکشاهی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بنیاد برکت انجام شده است.

محمد زارع در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان ملکشاهی گفت: با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مشاغل خرد و خانگی زودبازده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال جاری، 300 طرح با بیش از 24 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و برای بیش از 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم صورت گرفته است.

وی افزود: مدل این ستاد در اجرای تعداد طرح‌های یادشده موفق بوده و باید به یک الگو در همه دستگاه‌ها تبدیل شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام ادامه داد: حمایت از معیشت نیازمندان، مدرسه‌سازی، کمک به بهداشت و درمان،حمایت از گروه‌های جهادی، اشتغال‌زایی و جهزیه به نوعروسان نیازمندان را ازجمله کمک‌های ستاد اجرایی به مردم شهرستان ملکشاهی بوده است.

زارع با تأکید بر اینکه تاکنون کمک‌های زیادی جهت محرومیت‌زدایی در شهرستان ملکشاهی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است گفت: همچنین لازم به ذکر است از طریق گروه‌های جهادی، فرمانداری‌ها، دفاتر ائمه جمعه، دهیاری‌ها و شورا‌ها بسته‌های معیشتی به دست نیازمندان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر اجرایی پروژها و اختصاص بودجه به موقع از اولویت‌های ستاد اجرایی در انجام اقدامات محرومیت‌زدایی است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام افزود: سیستم سفارش در ارائه تسهیلات بنیاد برکت و اقدامات ستاد اجرایی به شخص خاص یا خارج از اصول؛ به هیچ عنوان کار ساز نیست و فقط طبق دستور العمل‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و خدمت‌ها به افراد مستعد و نیازمند استان انجام می‌شود.

زارع در پایان گفت: ضمن تأکید فرماندار و امام جمعه ملکشاهی مبنی بر محرومیت‌زدایی از روستای باولگ، این شهرستان، گفت: سال آینده این روستا مورد توجه طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار می‌گیرد و هر آنچه در توان داشته باشیم بی‌منت انجام خواهیم داد.

شناسه خبر 66205