شناسه خبر:68111
1402/1/31 09:48:50

رئیس پارک علم و فنادری استان کرمانشاه گفت: تمرکز اصلی این مجموعه در سال 1402 بر حمایت از شرکت‌های موجود و تلاش برای گسترش این فعالیت‌ها در بازارهای هدف مورد نظر است.

سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با توجه به مأموریتی که در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان و حمایت از کسب‌و‌کارهای نوآورانه برعهده دارد و همچنین با توجه به شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، یکی از مهمترین برنامه‌ها خود را در سال جدید بر حمایت از شرکت‌های موجود برای تجاری‌سازی ایده‌های این شرکت‌ها و توسعه محصول و بازار شرکت‌های تحت حمایت قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در کنار سایر برنامه‌ها همچون افزایش تعداد شرکت‌های تحت حمایت در مجموع پارک علم و فناوری تمرکز اصلی این مجموعه در سال 1402 بر حمایت از شرکت‌های موجود و تلاش برای گسترش این فعالیت‌ها در بازارهای هدف مورد نظر است.

رییس پارک علم و فنادری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان در تولید محصولات دانش‌بنیان و فناور، گفت: حداقل 10 شرکت در استان با ارائه 20 محصول که برای اولین بار تولید شده و یا اگر هم در حال تولید است در سطح کیفی متمایزی در رقابت با تولیدات خارجی در کشور است؛ تأثیر بسزایی در اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش وابستگی کشور به خارج داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه و ستاد و کارگرو‌ه‌های پیش‌بینی شده در استان بتوانیم نیازها، الزامات و موانعی که بر سر راه توسعه شرکت‌ها هست را مرتفع کنیم.

آزادی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و الزامات مورد نیاز در رابطه با تأمین مالی را برای اینکه تعداد شرکت‌ها که بتوانند محصولات خود را وارد زنجیره تولیدات دانش‌بنیان و فناور در کشور داشته باشند، انجام شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حداقل 50 شرکت را به شرکت‌های موجود در این حوزه اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: الزامات مورد نیاز اعم از تأمین مالی که این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت خود نیاز دارند و تأمین فضاهای اداری کارگاهی و آزمایشگاهی از جمله مواردی است که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن‌ها در سال 1402 انجام شده است

آزادی گفت: با توجه به رشد قابل توجه در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 30 درصد طی سال گذشته،امسال هم تعداد این شرکت‌ها را در حوزه‌های اولویت‌دار نیازهای کشور افزایش خواهیم داد.

 

شناسه خبر 68111